מכתב גלוי לנשיאת בית המשפט העליון



יואל ישורון, מרצה בכיר במכללת אשקלון, מביע את דעתו על דבריה של אסתר חיות בועידת המשפט

צילום פרטי

מכתב גלוי לנשיאת בימ״ש העליון אסתר חיות
**************************************
לכבוד
נשיאת בימ״ש העליון
כבוד השופטת אסתר חיות

נשיאה נכבדה,
הנדון: דברייך בוועידת המשפט של לשכת עוה״ד

1. כמרצה וותיק למדעי המדינה וכאזרח מן השורה, ולאחר שהאזנתי לדברייך בוועידת המשפט של לשכת עוה״ד, אני תוהה בקול - האם כבוד הנשיאה חיה בישראל?

2. או שמא כדבריו של האינטלקטואל פרופ׳ שלמה אבינרי:
״מבקר מן המאדים שהיה נקלע לכאן ונשאל על טיב המשטר, היה משיב, כי אין משטר כזה בשום מקום בעולם, ולכן, אין לו שם. אולי אפשר לכנותו ״בגצוקראטיה״..?

3. בוועידת במשפט ציינת כי המתקפות על מערכת המשפט הינם ״חלק מתהליך כלל עולמי ושינוי האקלים הדמוקרטי״. הוספת כי המדובר ״בניסיונות מסוכנים להביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט ושחיקת האמון בה״.

4. נדמה כי הנשיאה וחבריה בנו חומה בצורה ואטומה לכל ביקורת. בעודם מאמינים כי עליהם נכתב: ״אלוהים לשלטון בחרתנו״!!!עיניה של הנשיאה וחבריה טחו מראות את הסקרים הרבים המשקפים נכוחה את שפל התחתיות אליו התדרדר בימ״ש העליון.

5. במחקר שנערך לא מכבר באוניברסיטת חיפה עלה כי רק 7% מהציבור נותנים אמון במערכת המשפט (!!!). ירידה מציון 3.18 ל-2.74 ב-2020, כאשר 52% מהציבור הביעו רמת אמון נמוכה מאוד עד נמוכה בבימ״ש העליון. זה השפל הגדול ביותר באמון הציבור מאז שנת 2008!!!

6. הנשיאה מדברת על ״ניסיונות מסוכנים לפוליטיזציה של מערכת המשפט״? הרי חטא ההיבריס של הפוליטיזציה בפסיקות בג״צ מאז שנות ה-90, שהתעצמו בעשור האחרון, רובצים לפיתחה של הנשיאה וחבריה, אשר הפכו את בג״צ הן לרשות מחוקקת והן לרשות מבצעת. וחמור מכך, לזירה פוליטית.

7. המשפטן הידוע, פרופ׳ מני מאוטנר תהה: ״מדוע מזוהה בג״צ עם השמאל״? פרופ׳ מני מאוטנר לא האשים את הציבור, כי אם את בג״צ, וציין כי עליכם מוטלת החובה ״להכניס שינוי בדוקטרינת זכות העמידה בדומה לקיים בארה״ב״.

8. פרופ׳ מאוטנר כתב בינואר 2020:
״נוצר הרושם שבהתחלה בימ״ש העליון הכריז שיש לנו חוקה, ואחר כך הסתבר שהוא שכתב את התכנים של החוקה, ולא העם באמצעות נציגיו באסיפה המכוננת למשל״.

9. פרופ׳ מאוטנר הוסיף וטען, כי בג״צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל שאיבד את כוחו בכנסת״ (13.12.2015). פרופ׳ שלמה אבינרי אף ציין כי: ״אין בימ״ש בעולם שנטל לעצמו ויש לו סמכויות כמו הסמכויות שנטל לעצמו ויש לו לבימ״ש העליון בישראל״.

סוף דבר:
העם, כפי שמעידים הסקרים, רואה אתכם ככת מנותקת ממנו. כמי שחיים בגלקסייה אחרת. מי שמתנהגים, מתנהלים ופוסקים ככת סגורה החשה עצמה כמן שרפים ומלאכי שרת החפים מכל חטא, מכל חשבון נפש. את הפוליטיקה עושים אתם על כס השיפוט, ומזמינים בשל כך את קולו הנוקב והצועק של העם. את הדרישה לטלטלה ולרפורמות קריטיות ורדיקליות בכל מערכות המשפט ואכיפת החוק.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה