איך להתאים כריות נוי לסלון



מרגישים שמשהו בעיצוב הסלון חסר? משעמם? מצד אחד חסר צבע ועניין אך מצד שני אין לכם כרגע תקציב לקניות גדולות? אפשר ליצור שינויים משמעותיים גם בדרכים פשוטות הכרוכות בהוצאה מינימלית ובאפס מאמץ.

קרדיט תמונה PIXABAY

פריט שיכול להוות תוספת מרעננת, צבעונית ושמחה היא כריות נוי. היום יש הרבה מאוד סוגי כריות. שלל צבעים, הדפסים ומרקמים ולא רק הכריות שמוכרות מבית סבתא (שכבודן במקומן מונח). למה כדאי לשים לב כשבוחרים כריות נוי? איך להתאים אותן לעיצוב הסלון כך שיוסיפו אבל ישתלבו בהרמוניה ולא יהפכו את מראה הסלון למקושקש מדי?

כריות שונות עם מכנה משותף

כיוון שהכריות נמצאות על הספה כדאי שהחיבור הראשוני יהיה קודם כל בין הכרית לספה. ההתחלה צריכה להיות מכרית מעוצבת עם דוגמה שמוצאת חן בעיניכם שיש בה גם את צבע הספה. כך ייווצר החיבור הראשוני בין הספה לכריות. כרית זו היא כרית הבסיס אליה מותאמות הכריות הבאות. הכרית הבאה צריכה להיות כרית בגודל הכרית הראשונה או גדולה ממנה, כרית חלקה עם צבע שישנו גם בכרית הראשונה, צבע שדווקא שונה מצבע הספה.  אל הכרית הזאת הוסיפו עוד כרית שיש בה צבע משותף עם הכרית האחרת. כך תיצרו סדרה של כריות שיתחברו יחד עם הספה וייצרו עיצוב הרמוני

מגוון גדלים וצורות

הצורה הבסיסית של כריות נוי שאיתן מומלץ להתחיל היא צורת ריבוע אך לגמרי אפשר לגוון. הכריות שצורתן ריבוע יכולות להיות כריות הבסיס הנשענות על הספה ועליהן ניתן להשעין כריות מלבניות קטנות יותר. ניתן גם להשעין כריות מלבניות ישירות על הספה. אם אתם אוהבי כריות אפשר לגוון עם כריות עגולות או אפילו כאלה בצורות לא סטנדרטיות כמו כוכב למשל.

לשלב בין כריות חלקות לכריות עם הדפסים ודוגמאות

אם אתם עושים את ההתאמה בצבעים כך שכל כרית קשורה לאחרת דרך אחד הצבעים שבה כפי שהצענו קודם, אפשר להתפרע יותר עם הדוגמאות וההדפסים שעל הכריות. היום ישנן כריות נוי עם שלל הדפסים: צורות גיאומטריות, קווים, נקודות, ציורים וכיתובים שיכניסו עוד עניין ורעננות. כדאי לשלב בין כריות חלקות לכריות מודפסות ומעוצבות, במיוחד אם עיצוב הסלון שלכם הוא מודרני מאוד, מינימליסטי ובגוונים כמו שחור, לבן ואפור. אז לססגוניות יהיה אפקט גדול יותר שיוסיף הרבה חמימות לחלל.

לגוון בין מרקמים

כריות נוי הן לא תמונה על הקיר. מלבד חוש הראיה הן עובדות מאוד על חוש נוסף, חוש המישוש. גם באמצעות הרכות והמרקם שלהן כריות יוצרות עוד תחושת חמימות וביתיות בחדר. מעבר מלכך, מרקמים שונים יוצרים גם גיוון ויזואלי. כדאי לגוון מעט במרקמים ולא להגזים כדי שעדיין ישמר הקשר הברור בין הכריות. אפשר לבחור כרית אחת או שתיים שיהיו במרקם שונה מהאחרות אך כדאי שהרוב יהיו בעלות המרקם החלק.

כריות נוי עם שלל סגנונות עיצוב

כריות נוי מעוצבות היום מתוך חשיבה כוללת על השתלבותן בעיצוב החלל. לכן ישנן כריות בשלל סגנונות עיצוב: מודרני ונקי לעומת כפרי וצבעוני, דוגמאות גיאומטריות ונקיות לעומת דוגמאות אתניות, מרקם חלק לעומת מחוספס, כריות מסוגים שונים של חומרי גלם, ארוגות או סרוגות- עם שמירה על קו עיצוב אחיד ניתן לעשות הרבה גיוונים קטנים שיוסיפו עניין.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה