הכשרות פיננסיות לרכישת מקצוע ובניית קריירה, גם בזמנים בלתי שגרתיים



הזמנים העוברים עלינו כאן בישראל אינם שגרתיים או פשוטים עבור אף אחד מאיתנו, ומיליוני ישראלים מנסים לשמור על שגרה כלשהי ולהמשיך את החיים ככל שניתן גם לאור המצב הסבוך. אינספור אנשים, צעירים ומבוגרים כאחד, צריכים למצוא תחום עיסוק ולרכוש הכשרה ומקצוע לעתיד. דווקא עכשיו ובהתחשב במצב, עולם הפיננסים מספק אפיקי תעסוקה אטרקטיביים רבים אליהם ניתן להתקדם גם בזמנים אלו.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

את מגוון ההכשרות הפיננסיות השונות המאפשרות לרכוש מקצוע ותחום תעסוקה של ממש, וזמינות ונגישות לכולנו גם בעיצומה של תקופה בלתי פשוטה זו, ניתן לחלק לכמה קבוצות או תחומים כלליים שונים. להלן כמה מהם, אותם כדאי להכיר במידה ואתם או אנשים הקרובים אליכם מחפשים אחר תחום מקצועי אטרקטיבי, מניב ומבטיח להתמקצע בו:

הכשרות פיננסיות בתחום הנדל"ן

עולם הנדל"ן מספק אינספור אפשרויות והזדמנויות תעסוקה, השקעה והתפתחות מקצועית, ולמרות ההאטה המסוימת שנרשמה בשוק בתחילת המלחמה, עדיין מדובר באחד הענפים הנהנים ממהירות הצמיחה ומרמת היציבות הגבוהות ביותר במשק.

ניתן לגשת מכמה כיוונים שונים לעולם הנדל"ן ולהתמקצע בו. מקום טוב להתחיל ממנו הוא קורס נדל"ן בסיסי, אשר עוסק ביזמות נדל"ן ומעניק רקע נרחב ומעמיק בנוגע לענף כולו, ולעיסוק בו כיזמים בפרט. דרך נוספת היא לרכוש הכשרה בתחום התיווך, המאפשר לעסוק בתחום הנדל"ן כאנשי מקצוע לכל דבר ועניין, ולהתפתח משם. כמו כן, ניתן למצוא גם קורס נדל"ן מקיף המשלב בין יזמות והשקעות נדל"ן, לבין קורס תיווך (קורס המכין לבחינת ההסמכה מטעם רשם המתווכים).

ענף הנדל"ן כבר רשם התאוששות מאז תחילת המלחמה, וצפוי להמשיך ולצמוח ביציבות במרוצת השנים ועשרות השנים הבאות. לכן מדובר בענף מבטיח ואטרקטיבי להתמקצע בו.

רישיונות פיננסים

כיוון טוב נוסף להכשרות מקצועיות בתוך עולם הפיננסים הוא זה של רישיונות פיננסיים – מקצועות ספציפיים ומבוקשים בתוך עולם הפיננסים אשר על מנת לעסוק בהם נדרש רישיון מטעם המדינה. דוגמאות מרכזיות לכך הן רישיון ניהול תיקים (תיקי השקעות), רישיון ייעוץ השקעות, רישיון ייעוץ ושיווק פנסיוני וכד'.

במרבית המקרים, דוגמת רישיון ניהול תיקים, נדרש לעבור שש בחינות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, ולהשלים תקופת התמחות (במקרה של רישיון ניהול תיקים מדובר בתקופה של תשעה חודשים). מומלץ להירשם לקורסי הכנה לבחינות אלו, על מנת לוודא כי עוברים אותן בקלות ובמהירות רבה יחסית, כך שניתן יהיה להתחיל בהתמחות כבר בתוך כמה חודשים מהיום.

מקצועות מעולם הכספים

תחום שלישי שכדאי להכיר בהקשר זה הוא של הכשרות פיננסיות לרכישת מקצוע מסוים מעולם הכספים. גם כאן, לימודי הכנה קצרים ומתומצתים יכולים לסייע לכם לעבור את הבחינות הנדרשות ולרכוש מקצוע לכל דבר ועניין כבר בתוך כמה חודשים.

דוגמאות מרכזיות שכדאי להכיר למקצועות שכאלו הן קורס ייעוץ מס , לימודי חשבות שכר, קורס יועצי משכנתאות, הכשרת מתכנן פיננסי וקורס תכנון פרישה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה