כך תייעלו את הייצור באמצעות מיכון אוטומטי של מערך האריזה



בעלי עסקים יצרניים (בתי עסק אשר מייצרים מוצרים מוחשיים, בניגוד למשל לעסקים המעניקים שירותים) מחפשים באופן תמידי אחר דרכים לייעל את מערך הייצור במטרה להגדיל תפוקה, לצמצם הוצאות ולהגדיל את הרווחיות הכוללת של העסק. מערך האריזה, המהווה חלק ממערך הייצור עצמו, הוא מקום טוב להתמקד בו ולהכניס בו שיפורים. זאת כמובן במטרה לייעל את מערך הייצור הכולל, ובעקבותיו את רווחיות העסק כולו.

קרדיט תמונה FREEPIK

 אחת הדרכים המרכזיות לייעל את מערכי האריזה והייצור של בתי עסק מודרניים היא כמובן הכנסת מיכון אוטומטי, אשר יעשה את העבודה בצורה יעילה, מדויקת וטובה יותר. אילו פריטי מיכון מרכזיים ועיקריים ניתן להכניס כיום לשימוש כמעט בכל מערך אריזה וייצור, ובכך לייעל משמעותית את ההתנהלות ולהביא להגדלת הרווחיות?

מכונות פלופאק

מונח יחסית כללי שכדאי להכיר מעולם מכונות האריזה המתקדמות הוא מכונות פלופאק. זהו שם כללי למשפחה שלמה של מכונות אריזה מתקדמות, האחראיות על פונקציות שונות. המשותף לכולן הוא כי הן מכונות אריזה אוטומטיות, אשר כוללות פס או מסוע נע עליו נעים במהירות המוצרים המוכנים לאריזה, ונארזים בצורה אוטומטית, מוקפדת ומהירה. מכונות פלופאק (FlowPack – "אריזה זורמת", בתרגום חופשי...) ניתן למצוא כאמור מסוגים שונים, מכונות הממלאות תפקידים שונים לחלוטין. למשל – מכונות שקילה אנכיות או אופקיות פלופאק, מכונת אריזה בוואקום פלופאק, מכונת הדבקת מדבקות ותוויות וכיוצ"ב.

ייעול מיידי ומשמעותי של מהירות האריזה המקסימאלית אליה ניתן להגיע, מה שמאפשר פתיחת צווארי בקבוק במערך האריזה והייצור.

מכונות אריזה בוואקום 

אחד מסוגי האריזות הנפוצים והאיכותיים ביותר כיום הוא אריזה בוואקום. מכונות אריזה בוואקום "יודעות" כיצד להוציא את כל האוויר מהאריזה ולאטום אותה, כך שהמוצר היוצא מהמפעל נמצא בסביבה נטולת חמצן לחלוטין. זה כמובן מאריך את אורך חיי המוצר משמעותית, שכן אינו נתון לסביבת אוויר וחמצן הגורמים לתהליכים ששוחקים ו"מבשילים" את המוצר, במיוחד כאשר מדובר במוצרי מזון או תרופות.

ניתן למצוא כיום מגוון רחב של מכונות אריזה בוואקום, ביניהן כאמור גם מכונות פלופאק אוטומטיות המאפשרו לארוז בוואקום כמות גדולה של פריטים בזמן נתון.

במידה ואריזה בוואקום רלבנטית עבור סוג המוצרים שאתם מייצרים – מומלץ בחום להצטייד במכונת מסוג זה.

מכונות שקילה

בתי עסק רבים מייצרים מוצרים אותם נדרש לחלק בצורה יחסית מדויקת לאריזות קטנות רבות ושונות. לא חסרות דוגמאות לכך, בפרט תרופות וכדורים מסוגים שונים או אינספור מוצרי מזון (תבלינים, חטיפים, ממתקים, כל דבר המגיע בתצורה של אבקה או גרגרים וכו').

מכונות שקילה מתקדמות כיום, דוגמת משקל קומבינטורי, יודעות כיצד לחלק את התוצרת לכמויות מדודות ומדויקות, ולארוז כל "מנה" שכזו באופן אחיד ומוקפד. מכונת שקילה טובה יכולה לייעל משמעותית את עבודת מערך האריזה כולו, ולשחרר עובדים רבים לעשות פעולות אחרות באותו הזמן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה