מיהו קבלן מפתח ומה החשיבות שלו לתהליך הבנייה?



בישראל, צצים בכל יום בניינים חדשים המחכים לאכלוס. קצב הבנייה כאן מהיר מאוד, אבל זה לא אומר שתהליך הבנייה מורכב פחות. על אחת כמה וכמה, כשבונים ומתפתחים כל כך מהר יש צורך לוודא אפילו יותר שהכל מתבצע על הצד הטוב ביותר. קבלן מפתח הוא איש המפתח (סטיגדיש) שיעזור לוודא שאכן כך, ושאתם תוכלו להישאר רגועים ולדעת שהעבודה מתבצעת כמו שצריך וללא תקלות.

קרדיט תמונה PIXABAY

על חשיבותו ועבודתו של קבלן מפתח

בהגדרה, קבלן מפתח הינו קבלן האחראי על עבודות הבנייה משלב השלד ועד לסיום הבנייה. קבלן המפתח נמצא בקשר עם כל אנשי המקצוע שבשטח, ומוודא שכל אחד מהם מבצע את תפקידו כהלכה. מכיוון שהוא מודע לכל התהליכים המתרחשים, הוא גם הכתובת לכל שאלה ועניין. מלבד זאת, יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת עליו:

  • מתי יהיה בו צורך – קבלן המפתח הוא חלק בלתי נפרד מכל פרויקט בניה, שכן תפקידו הוא לעקוב אחר עבודתם של שאר אנשי המקצוע באתר הבנייה, לאתר ליקויים ולפתור אותם. כלומר, ביכולתו למנוע נזקים ורשלנות עוד בשלבים הראשונים ולהפוך את המבנה לראוי לשימוש אדם.
  • תחומי אחריותו – קבלן המפתח עוסק בבדיקות תוכניות ביצוע והתאמתן, מינוי מהנדסים ומנהלים ואכן ניהול העבודה בשטח. הוא נמצא במקביל בקשר עם הלקוחות, מבצע בקרות איכות, מנהל את העבודה השוטפת בשטח וכן אחראי על בטיחות העובדים. כל אלו, הופכים את קבלן המפתח לדמות חשובה מאין כמותה בתהליך.
  • מה ההבדל בינו ובין קבלן משנה? – ההבדל בין השניים טמון בעובדה שקבלן המפתח אחראי על התהליך כולו – מההתחלה ועד הסוף, הרגע שבו מוסרים את המפתחות. הוא הגורם מולו יש לעבוד והוא ייקח אחריות על כל בעיה או תקלה שעולה במסגרת העבודה.
  • למה רצוי שיהיה קבלן מפתח באתר הבנייה? – בסופו של דבר, הודות לקבלן המפתח אפשר לא רק לחסוך בזמן וכסף, אלא גם להיות בטוחים שהכל מתבצע על מי מנוחות ושהתוצר הסופי בהחלט יהיה ראוי לשימוש אנושי – בין אם מדובר על מגורים או על בניין משרדים, או אפילו מרכז מסחרי. נקודה זו משמעותה שקבלן המפתח, יכול במסגרת תפקידו גם להציל חיים, שכן הוא פותר בעיות, מאתר ליקויים, ועוד.

בטיחות ואיכות מעל לכל

כשמדברים על קבלן בניין לרוב חושבים באופן כמעט אוטומטי על קבלן משנה. ובכן, במאמר זה למדנו על גורם נוסף, קבלן מפתח שיתרונו הגדול ביותר הוא השקט הנפשי שהוא מעניק ללקוח, הדאגות והריצות שהוא חוסך, לצד סכומי כסף גדולים לעתים. קבלן המפתח מביא איתו את שאר אנשי המקצוע, כולל קבלני המשנה והוא גם זה שאחראי לתיאום ולסנכרון בין כולם, לחומרי הבנייה האיכותיים ביותר ולפתירת בעיות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה