הקיץ הישראלי הוא לא פשוט בכלל. הוא נמשך זמן רב יחסית, ומאלץ אותנו להתמודד עם טמפרטורות גבוהות ותנאי מזג אוויר מאוד לא סימפטיים. זה נכון, בין אם אנחנו נמצאים בתוך מבנה מקורה, אך זה נכון כפליים אם אנחנו נמצאים בשטח פתוח. שם נטולי מזגן או מאווררים זמינים, אנחנו צריכים למצוא מקומות מוצלים שיאפשרו לנו להימנע מחשיפה לשמש, לחות ויובש.

קרדיט לתמונה: סקיירופ

אחת האופציות העומדות לרשותנו והיעילות ביותר עבורנו, הן לבית והן לעסק, הן פתרונות הצללה לקיץ. מדובר על פתרונות שיכולים לעזור לנו, מאחר והם מספקים לנו הגנה מושלמת במקום בו אנחנו בוחרים להתקין אותם, וכן הם יכולים להשתלב היטב בסביבה. מעבר לכך, פתרונות הצללה לקיץ ניתנים לשינוי, למשל, כשמתחיל החורף או אם אנחנו רוצים לבצע שינוי בעיצוב ובסגנון.

דוגמאות לפתרונות הצללה לקיץ

כשמדברים על פתרונות הצללה לקיץ, אזי שהכוונה היא לפתרונות קבע, כאלה שאנחנו מתקינים ויכולים להשתמש בהם לאורך כל תקופת הקיץ. אומנם אנחנו יכולים לשנות ואף להסיר אותם כשנרצה בכך, אך בעיקרון הם נחשבים לפתרונות קבע.

מדובר על פתרון בדמות התקנת פרגולה, אותו ניתן להתקין במקומות פתוחים, כגון גינה, חצר, פרגולה למרפסת , לגג ומקומות אחרים. השימוש בפרגולות נפוץ הן לצרכים פרטיים והן לצרכים עסקיים, מסחריים ואחרים.

השימוש בפרגולה הוא יעיל ונוח מכמה סיבות:

ראשית, אנחנו יכולים למצוא דגמים שונים המותאמים הן לעיצוב של המבנה והגינה, הן לחיבור ביניהם והן לתנאי השטח בכלל.

שנית, אנחנו יכולים לשלב בפרגולה אלמנטים שונים שישרתו אותנו, הן בקיץ והן בכלל. בין אם זה אלמנטים לסגירת הפרגולה ובין אם זה אלמנטים לעיצוב או לדברים אחרים.

שלישית, יש אפשרות למצוא דוגמאות של פרגולות המוסיפות אלמנט עיצובי ייחודי ויוקרתי למבנה. זה נכון, בין אם בוחרים להתקין פרגולה פתוחה או פרגולה סגורה. הכל תלוי כמובן בשאלה, מי מבצע את העבודה, איזו פרגולה בוחרים להתקין ואיך היא משתלבת במרחב.

כיצד בוחרים פרגולה לקיץ?

לפני שניגשים להתקין פרגולות בבית או בעסק, צריך לשים לב למספר נקודות שיעזרו בתהליך הבחירה:

נקודה ראשונה, עלינו לבחון את השטח בו נרצה שהפרגולה תעמוד. אנחנו יכולים לרכוש פרגולה לגינה אך היא לא חייבת להתפרס על כל השטח שלה. אפשר שהיא תתפרס על חלק מסוים, שם אנחנו נציב ריהוט גן שישמש אותנו ואת האורחים שלנו. אפשר גם להתקין פרגולה תלויה שמתחברת למבנה עצמו ותתפרס על פני המרפסת שלו. במקרה כזה, נצטרך להחליט האם להתקין פרגולה נוספת לגינה או להשאיר אותה ללא קירוי.

נקודה שנייה, עלינו להחליט איזו פרגולה להתקין. ישנם סוגים שונים של פרגולות אלומיניום . למשל, פרגולה נפתחת אשר "התקרה" שלה פתוחה לסירוגין ואין לה "קירות". בעתיד אם נרצה, נוכל לסגור אותה באמצעים שונים. לעומת זאת, אפשר להתקין מראש פרגולה סגורה מה שייצור תחושה של "חדר נוסף" ויקל עלינו להתמודד עם החום והלחות.

נקודה שלישית, יש לבחון איך הפרגולה משתלבת במרחב, לא רק מבחינה פרקטית אלא גם מבחינת עיצוב. לשם כך, נבחן מאפיינים שונים, כמו למשל, סוג החומר, סגנון, דוגמאות עיצוב ופרטים אחרים שיכולים לעזור לנו לייצר שילוב מושלם.

לסיכום, רצוי מאוד להתקין פתרונות הצללה לקיץ, כך נוכל להתמודד טוב יותר עם תנאי מזג האוויר וגם נוכל ליהנות מ תוספת עיצוב יפה וייחודית למבנה ולגינה שלנו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה