תביעת נזקי גוף בגין תאונה במרחב הציבורי



תאונות יכולות להתרחש בכל מקום. אל מול תרחיש של נזקי גוף, בדרך כלל קיים גם גורם אחראי שעשוי להיות מושא תביעת נזיקין. כשמדובר בתאונות דרכים או תאונות עבודה, רובנו יודעים מהי הכתובת שעלינו לפנות אליה לקבלת פיצויים. עם זאת, כשזה מגיע לתאונות במרחב הציבורי עקב מדרכה פגומה, תשתיות לקויות או נוזל מחליק, לא תמיד ברור אל מי יש לפנות. כאן, עו"ד איתן שניידר, מומחה בתביעות נזקי גוף במשרד עורכי דין שניידר אלכסנדרובסקי יסביר כיצד מתנהל תהליך התביעה.

קרדיט תמונה יח"צ

ביסוס החבות בגין הנזק

הוכחת החבות היא תנאי הכרחי לביסוס עילת התביעה. פקודת הנזיקין מטילה את החבות על נזקי גוף שנגרמו בגין תאונות בשטח ציבורי על הרשות המקומית הרלוונטית. הרשויות המקומיות אמונות על בטיחות המשתמשים במרחב ונושאים בחבות על ליקויים ורשלנות בתשתיות שהובילו לפגיעות. כדי לבסס עילה יהיה צורך להוכיח, כי אירעה רשלנות או הופרה חובה חקוקה ולבסס קשר סיבתי לנזקים שנגרמו. ויש צורך והמלצה לפנות לעורך דין מומחה  כמו עו"ד איתן שניידר, מומחה בתביעות נזקי גוף  דוגמאות לפגיעות מסוג זה כוללות בין היתר:

  • החלקה על רצפה רטובה בשטח ציבורי;
  • מעידה על מדרכה משובשת;
  • נפילה במורד גרם מדרגות שלא צויד במעקה תקני;
  • פציעה עקב קריסת ספסל בלתי תקין;

כיצד מתנהלת הגשת התביעה?

לאחר פנייה לקבלת טיפול רפואי, יהיה עלינו להתחיל לרכז חומר ראייתי. חומר זה עשוי לכלול תיעוד של כל התלונות בגין הפציעות במסמכים הרפואיים ואיסופם, עדויות ראייה, חומר ממצלמות רחוב וכל חומר אחר שיכול לבסס את אופי הפגיעה והגורמים לה. חשוב לציין, כי על מנת להוכיח טענה לנזק גוף יחד עם כתב התביעה יש להגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית ערוכה כדין מתחום רפואה רלוונטי (אורתופדיה, נוירולוגיה וכו…) בכתב התביעה יפורטו נסיבות התאונה, טיעונים לחבות הנתבע ומלוא הסעדים המבוקשים. לאחר מכן, יהיה על הנתבע  להגיש כתב הגנה מטעמו. ברוב המקרים, ישאפו הנתבעים לנהל משא ומתן ולקדם הסדר מחוץ לבית המשפט.

אם לא ניתן היה להגיע להסדר, תידון התביעה בבית המשפט. שם ייעשה שימוש בכלל החומר הראייתי, יתקיים דיון קדם משפט, דיון הוכחות ולאחריו יוגשו סיכומים מטעם הצדדים. בסופו של דבר, יקבע בית המשפט האם אכן חלה חבות על הנתבע, במידה וכן אזי יקבע את גובה הפיצויים.

מדוע כה חשוב להסתייע בעורך דין בתביעה?

נזקי גוף מהווים סוגיה משפטית מורכבת וסבוכה, בעיקר כאשר ההתנהלות הינה מול רשויות ציבוריות. לגופים אלו מחלקה משפטית, שעה שאת התביעות שמוגשות לבית המשפט לרוב מנוהלות ע"י משרדי עורכי דין חיצוניים. כדי להבטיח שכל זכויותיכם ממוצות וכדי להתמודד ביעילות עם טיעוני ההגנה של הנתבע, חשוב לוודא שמייצג אתכם מומחה בתחום נזקי גוף בעל ניסיון בתביעות מסוג זה. עורך הדין יעניק לכם ייעוץ שוטף, יסייע לכם לרכז ראיות התומכות בתביעתכם, ינהל בשמך משא ומתן עיקש, יחקור עדים בחקירה נגדית במהלך דיון הוכחות ויגיש סיכומים במידת הצורך לאחר מכן.

צוות משרד עורכי הדין שניידר אלכסנדרובסקי, מביא עמו מומחיות בתחום נזקי הגוף ובקי בתקדימים והפסיקות העדכניים ביותר. יחד, נבנה אסטרטגיה משפטית מקיפה, יצירתית ויעילה שתציג את טיעוניכם באופן משכנע ותאפשר לכם למצות את כל זכויותיכם. עם רקורד הצלחות מרשים בתחום, אנושיות ומקצועית גבוהה, אנו הכתובת המובילה בשבילכם לתביעות נזקי גוף.

נפגעתם בתאונה במקום ציבורי? נשמח להשיב על כל שאלה שיש לכם. הצוות שלנו יסקור את נסיבות התיק שלכם לעומק, יפרוש בפניכם את כלל האפשרויות הזמינות לכם וילווה אתכם לכל אורך התביעה. למידע נוסף ותיאום שיחת ייעוץ, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה