חינוך: יום הסברה לנזקי האלכוהול במקיף עירוני א'



בעקבות גל האירועים האלימים שפקד את הארץ לאחרונה, בו היו מעורבים קטינים בהשפעת אלכוהול, סטודנטים

בעקבות גל האירועים האלימים שפקד את הארץ לאחרונה, בו היו מעורבים קטינים בהשפעת אלכוהול, סטודנטים מטעם קרן אייסף החליטו לפעול בניסיון למגר את תופעת שתיית האלכוהול בקרב בני הנוער באשקלון. בשישי האחרון הם הפיקו, יזמו והקימו יום הסברה לנזקי האלכוהול בקרבי בני הנוער, במקיף עירוני א' בעיר.

ביום ו' האחרון כ50 סטודנטים מטעם קרן אייסף, המשלבת בין מצוינות אקדמית למעורבות חברתית, הלומדים במכללות השונות בפריפריה הדרומית החליטו לקום ולעשות מעשה להעלאת המודעות לנזקי האלכוהול בקרבי בני הנוער בניסיון למגר את מקרי האלימות השונים שפוקדים את הארץ לאחרונה. הסטודנטים הפיקו יום שיא לתלמידי מקיף עירוני א' בחסות "דפוס דקל" באשקלון ו"עולם הבלונים" באשדוד, במהלכו הפעילו והדריכו את התלמידים במספר פעילויות חינוכיות להסברת נזקי האלכוהול.

הפעילויות התחילו עם בואם של התלמידים לבית הספר ונמשכו עד אחה"צ המוקדמים. במהלך היום התלמידים התנסו בפעילויות המחשה כמו מסלולי מכשולים אותם צריך לעבור לאחר סיבובים סביב עצמם – מצב המדמה סחרחורות משכרות, צפו בסרטי נושא על נפגעי שתיית יתר של אלכוהול, תודרכו ע"י נציגי עלם הפועלים למען בני נוער בסיכון ולבסוף השתתפו במופע היפ הופ משולב של האומן תמיר סטפר קהתי מהבית לאומניות "תרבות רחוב".

שמוליק שחר מנהל אזור דרום בקרן סיכם "אני מלא סיפוק והערכה כלפי הסטודנטים שלנו. היה ניכר כי התלמידים גילו עניין רב בפעילות ועברו חוויה חינוכית משמעותית וצוות ההוראה של בית הספר גילה שביעות רצון רב מהתוצאה – מבחינתנו היוזמה נחלה הצלחה רבה". טל קרוגמן סטודנטית בקרן הוסיפה "בני הנוער הביעו סקרנות, התעניינות ונכונות לפעילויות הסברה המגוונות. אני בטוחה שלפחות במקרה הזה המסר אכן עבר" צוות ההוראה וההנהלה כבר הודיע על הנכונות וכוונה לשיתופי פעולה עתידיים עם הקרן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה