הקטנת/הגדלת ההחזר החודשי – איך היא יכולה לחסוך/להעלות את הסכום שתחזירו בסופו של דבר? מה המשמעות?



רבים נוטים לקבל את גובה ההחזר החודשי המקסימאלי למשכנתא כפי שנקבע על-ידי הבנק. אך את גובה ההחזר החודשי שלכם אתם תצטרכו לחשב, כך שבראש ובראשונה הוא יתאים עבור התנהלותכם הכלכלית ולא עבור הבנק

 בחירת יועץ משכנתא מקצועי יכולה לחסוך לכם הרבה כסף בטווח הארוך.

ההחזר החודשי הוא שלכם ורק שלכם. לכן, דאגו למצוא את השילוב המנצח שיביא להחזר החודשי שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף

יחד עם זאת, לבנק כמובן ישנה מגבלה בנושא זה. חישוב החזר חודשי ייקבע רק לאחר ניתוח מעמיק של מצבכם הפיננסי והצפי לשינויים בו בעתיד. על-מנת שתוכלו להימנע ממצב בו תרגישו בעתיד חנוקים כתוצאה מעלייה של ההחזר החודשי או חלילה, למצב בו יחול קושי לשלם את החזרי המשכנתא או לשמר את רמת החיים אליה אתם רגילים, תצטרכו לקבל החלטה מהו ההחזר החודשי המרבי אוו תהיו מוכנים לשלם, גם אם גובה ההחזר החודשי יעלה עם השנים.

החזר חודשי נמוך אינו מבטיח חיסכון לאורך זמן – ההיפך הוא הנכון

כאשר ההחזר החודשי שתבחרו יהיה מינימלי, כנראה שתצטרכו לפרוס את המשכנתא שלכם על פני תקופה ארוכה יותר. למרות שהחזרי המשכנתא במקרה כזה עשויים להיות נמוכים בהשוואה לסכום ההחזר החודשי למשכנתא לתקופה קצרה יותר, כנראה שתמצאו את עצמכם משלמים כספים נכבדים מיותרים (לעיתים אפילו מאות אלפי שקלים מבוזבזים), אותם יכולתם לחסוך.

אז איך ניתן לחסוך וגם לשלם החזר חודשי בסכום הגיוני?

 על-ידי תכנון נכון של המשכנתא ובניית תמהיל אופטימאלי, בהחלט אפשר לשלב בין גובה החזר חודשי שאתם יכולים לעמוד בו לבין מספר שנים מינימאלי שניתן לפרוס את ההחזרים על פניהם מבלי לגרום לכם לבזבז כל כך הרבה כסף. חיסכון כזה יכול להתקיים למרות שגובה ההחזר החודשי שתשלמו על המשכנתא בהחלט לא יהיה הכי נמוך שאפשר. אך מצד שני, העלאת ההחזר החודשי במידה הנכונה, תביא לחיסכון משמעותי מאוד בסך כל ההחזרים לבנק, היות ותשולם ריבית בסכומים כוללים הנמוכים בהרבה מהמצב הקיצוני של תשלום חודשי מינימאלי, כלומר, הכי נמוך שאפשר.

הקפידו לבנות תמהיל משכנתא שימנע מכם תשלום מיותר של עד מאות אלפי שקלים

בניית תמהיל משכנתא הוא החלק החשוב ביותר בתכנון המשכנתא שלכם. תחשבו שאת המשכנתא, בשונה מהלוואה רגילה, אתם לא הולכים לסיים כעבור שנה שנתיים, אלא אחרי תקופה ארוכה בהרבה. תכנון המשכנתא יכלול בדיקה מקיפה של הנתונים הפיננסיים שלכם וניתוחם באופן יסודי ומעמיק. אבחון נכון של מצבכם יסייע להתאים לכם את המשכנתא הנכונה ביותר עבורכם. כך, ניתן יהיה לקבוע איזה מסלולי משכנתא לשלב, איזה סכום לקחת בכל מהם ולאיזה תקופה.

טיפים נוספים בתחומי כלכלה ניתן לקבל באתר Yashir4u.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה