הכנסה בלי עבודה – בקרוב בכל העולם, עם סוד הכסף אצלכם כבר עכשיו



אחת הסוגיות המדוברות ביותר כיום היא הכנסה בסיסית אוניברסלית – מצב שבו כל אדם מקבל הכנסה בסיסית גם בלי לעבוד תמורתה. מדובר במהפכה דרמטית, שהרי בימינו עדיין ישנו קשר מובהק בין עבודה לתמורה כספית, אבל יותר ויותר מומחים, מתחומים שונים, מדברים על הצורך לשנות את הגישה ולהסתכל על המציאות מזווית חדשה. לדברי אותם מומחים, אם לפני קצת יותר מ-100 שנים היינו שואלים את בני האדם איך אפשר לשפר את התחבורה, רובם היו אומרים שצריך סוסים מהירים יותר, חזקים יותר ועמידים יותר

 הנרי פורד הבין שהפתרון הוא ייצור תעשייתי של מכוניות שיאפשר לכל אחד ליהנות מכלי רכב אישי, ובכך חולל מהפכה משמעותית מאוד – וכיום, בפתח המאה ה-21, המהפכה הבאה שמסתמנת היא משכורת לכל אדם גם בלי שיעבוד. חשוב להדגיש כי אנחנו צריכים להתאזר בסבלנות עד שתושלם המהפכה הזו, אבל עם תוכנית "סוד הכסף" של גיל אורלי אפשר ליהנות כבר היום מתוספת משמעותית להכנסה מעבודה ובעצם מאיכות חיים גבוהה יותר.

מה יקרה כשנקבל כסף גם בלי לעבוד?

מתנגדי הרעיון של הכנסה אוניברסלית בסיסית טוענים כי לבני האדם לא יהיה אינטרס לעבוד, והצמיחה של המין האנושי תיפסק. מחקרים רבים גילו כי לאמונה זו אין שום בסיס במציאות, ואגב, גם משתתפי סוד הכסף, הקורס המיוחד שיצר המנטור הכלכלי הוותיק גיל אורלי, לא בהכרח הפסיקו לעבוד רק כי הגדילו באופן משמעותי את ההכנסות השוטפות שלהם, אלא בעיקר נהנו מחופש בחירה רחב יותר לגבי התעסוקה הנכונה ביותר עבורם.

לא רק מחקרים אקדמיים: גם ניסויים בפועל של חלוקת משכורת ללא עבודה – כפי שלמשל בוצעו בפינלנד – לא הובילו לבטלנות בהיקף נרחב אלא להיפך. למעשה, במקום מצב בו אנשים מקבלים דמי אבטלה ועל כן יש להם תמריץ להישאר בבית, חלוקת הכנסה בסיסית מעודדת אנשים לעבוד, ובפרט במקצועות שבאמת מתאימים להם.

יתרון משמעותי נוסף של תוכנית ההכנסה האוניברסלית הבסיסית אותו מדגיש גיל אורלי הוא שבדרך זו תתבצע חלוקה שוויונית יותר והוגנת הרבה יותר של ההון הקיים כיום בעולם.

איך נערכים לעתיד שאין בו מספיק תעסוקה לכולם?

עוד גורם שחשוב לקחת בחשבון הוא שבעתיד – ולא הרחוק מאוד – לא תהיה מספיק תעסוקה לכולנו. משרות רבות מאוישות כבר בימינו ע"י מכונות וענפים שלמים עוברים לתעסוקה מבוססת אוטומציה. אנשי מקצוע מעריכים כי שני שליש מהמשרות הקיימות כיום לא יהיו קיימות בעתיד, וגם מבחינה זו הכנסה אוניברסלית בסיסית היא קונספט מתבקש כדי לאפשר לכל בני האדם לחיות ברווחה ולמנוע מצב שבו אנשים רבים רעבים ללחם.

המנטור גיל אורלי מזכיר שלכל אחת ואחת מאיתנו אחריות לפעול בעצמם ולא לחכות להחלטות ממשלה אלא להבטיח את עתידם – באמצעות סוד הכסף ניתן להגיע לעצמאות כלכלית, וזאת על בסיס תוכנית מפורטת שחותרת אל מטרות מוגדרות היטב באמצעות מגוון רחב של כלים אשר נלמדים לאורך הקורס.

סוד הכסף – לחשוב מחוץ לקופסה

הסוד של סוד הכסף שיצר גיל אורלי הוא חשיבה מחוץ לקופסה, כלומר אותם יצירתיות וחזון שאפשרו להנרי פורד להגשים את חלום המכונית לכל פועל ושהובילו באופן כללי יזמים רבים להצלחות חסרות תקדים.

גם מבחינה זו ישנו דמיון רב בין קורס סוד הכסף לבין רעיון ההכנסה האוניברסלית הבסיסית שאינה תלויה בעבודה. בהתאם מושם דגש רב במסגרת התוכנית על זיהוי חסמים שמונעים מאיתנו לראות את כל האפשרויות שבאמת קיימות בפנינו, על יצירת מחויבות אמיתית ליצירתיות ועל כלים שמאפשרים להעז – ולהגיע לחיים הנוחים שמגיעים לנו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה