אשקלון העיר עם התשואה הגבוהה ביותר על דירות



לפי מדד אתר 'יד 2'  העיר אשקלון ממוקמת ראשונה מבין  הערים בארץ עם תשואת על דירה עם למעלה מ 6 אחוזים

לפי מדד אתר 'יד 2'  העיר אשקלון ממוקמת ראשונה מבין  הערים בארץ עם תשואת על דירה עם למעלה מ 6 אחוזים לשנה. זאת לעומת תשואה על דירות בתל אביב עם ממוצע של 4 אחוז לשנה.

תשואה על מחיר דירות מחושבת לפי עלות הדירה מחולק למחיר ההשכרה השנתית. [caption id="attachment_21274" align="alignright" width="314"]

דירה בעתיקות, תשואה הכי גבוהה בארץ, התושבים ישלמו על הדיור יותר[/caption] כלומר דירה שעולה מליון שקלים המושכרת  בשנה ב60.000 שקלים מניבה תשואה של 6 אחוזים לשנה. ערים  שמניבות  תשואה גבוהה לנכס תמשוך   יותר משקיעי חוץ, דבר שגורר עלייה במחירי השכרת  מכירת הדירות באותם ערים. הדירות שנותנות תשואות הגבוהות ביותר באשקלון ובארץ  הם הדירות הקטנות 2 חדרים (אזור המרינה)  או דירות זולות באזורים הוותיקים (שיכונים, עתיקות). מחירי הדירות  עם אותם מאפיינים בממוצע 416000 ש"ח ומחירי השכירות לחודש 2045 כלומר תשואה של מעלה מ 6 אחוזים בשנה. עד לפני כ 4 שנים ניתן היה להשכיר את אותם דירות במחיר של 1200 - 1300 שקלים לחודש, עליה של למעלה מ 50 אחוז. לשם השוואה בתל אביב או דירות יוקרה התשואה השנתית היא כ - 4 אחוזים ומרכיב התשואה מהווה מרכיב שולי בקניית הנכס, הרווח  הוא בהפרש  בין מחיר הקנייה למחיר המכירה. אין ספק שהנתון שפורסם  ע"י 'יד 2'  יגביר את קצב המשקיעים מחוץ לעיר שירצו לקנות דירות באשקלון  באותם אזורים חלשים כלכלית וע"י כך להזניק את מחירי השכרת הדירות  לתושבים המקומיים  דבר שיגדיל את ההוצאה  על סעיף הדיור לשכבות החלשות יחסית בעיר.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה