מה נכון לאכול בארוחה מפסקת ואיך לאכול נכון לאחר סיום הצום?



מה נכון לאכול בארוחה מפסקת ואיך לאכול נכון לאחר סיום הצום? נתחיל בהמלצות כלליות אותן רובנו כבר

מה נכון לאכול בארוחה מפסקת ואיך לאכול נכון לאחר סיום הצום?

נתחיל בהמלצות כלליות אותן רובנו כבר מכירים: לשתות הרבה מים, לא לאכול אוכל מתובל יתר על המידה. החלק שלא כולם יודעים, והוא גם פחות אופטימי, הוא שככל שהצום עובר משמע שנצברו לנו בגוף יותר רעלים, והגוף מתקשה לפנותם.

[caption id="attachment_22744" align="alignright" width="202"] רון סאיג מסעדת green[/caption] מצורף תפריט למאכלים אשר ישביעו, לא יצמיאו, ויאפשרו לכם לעבור בשובע ובנחת את יום הכיפורים:

מזון עשיר בסיבים תזונתיים – התורם לתחושת השובע. מזון עם שומן מהסוג הבריא - המעכב את פינוי המזון בקיבה, ומשהה את תחושת הרעב. 

מזון בעל תיבול עדין ולא משתלט - ולכן לא יגרום לצימאון במהלך היממה. מזון בעל ערך גליקמי נמוך – משמע, אוכל אשר אינו מקפיץ בפתאומיות את רמת הסוכר שנופלת חיש מהר, ומזמינה עוד צורך במזון, רצוי מתוק.

הצעה לארוחה המפסקת מנת מרק עוף או דגים, עם ירקות כגון – בטטה, בצל, גזר וקישוא, סלרי. מנת דג או הודו מנת כוסמת או קינואה אפונה ירוקה וגזר מבושל ולקינוח – תה קמומיל. הצעה לארוחה לאחר סיום הצום מייד עם שבירת הצום, אני ממליץ על פרוסת לחם מקמח מלא עם תה צמחים, אפשר להוסיף מעט דבש. כשעה לאחר מכן אפשר לאכול אורז מלא או בסמטי בשילוב ירקות מבושלים, קינואה.

טיפ קטן: ירקות חיים וקטניות אינם מומלצים בשלב זה, מאחר שבשלב הזה עלולים להיווצר כאבי בטן. עוד טיפ קטן: מאחר והגוף נמצא בסוג של סטרס, מכיוון שלא קיבל מזון יותר מיממה, הוא נמצא במצב 'מארב': כל אוכל שייכנס לא ישוחרר בקלות ויעבור "למאגרים". לכן לא מומלץ להרבות באכילה. השתדלו להימנע מאכילת מתוקים.

צום קל וגמר חתימה טובה, רון סאיג מסעדת GREEN

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה