גוטה Night Vision - גולשים את הלילה + תמונות



 בתזמון מושלם המדוזות נעלמו, הגלים עלו והפנסים נדלקו. המים החשוכים הוארו וכך גם ואת עיניי הגולשים.

 בתזמון מושלם המדוזות נעלמו, הגלים עלו והפנסים נדלקו. המים החשוכים הוארו וכך גם ואת עיניי הגולשים. בשעת לילה מאוחרת של יום חמישי 19.07 חוף גוטה היה נראה כמו מופע אור-קולי של גולשים, חזיון מרהיב תוסס וצבעוני. עם מוסיקה שבקעה מהפאב, ואלומות אור שגלשו אל תוך אופק הים החשוך, הרכיבה על הגלים הייתה חוויה שלא היה כדוגמתה בנוף המקומי.

כתבתו: צלם ים - יואב נקש 

השעון הביולוגי שלי התבלבל, אבל לשם שינוי זה היה לטובה. בשעה 12:30 בלילה אספתי את הגלשן לחיקי, לבשתי את שורט הגלישה ויצאתי לגלוש כשחיוך גדול פרוש על פניי. לא הייתי צריך לנסוע רחוק לעיר חוף אחרת אלא לחוף הביתי האהוב עליי במרחק הליכה קצר הלוא הוא, חוף גוטה שלי. בפאב מבלים רבים, חלקם הרב יושב על הדלפק המשקיף אל הים ואל הגולשים שמוארים באור פנסים. החוויה שבתאורה מתעצמת ברגע שאני טובל את הגלשן במי הים החמים, כל החום שנקלט במהלך היום נפלט בשעות החשיכה וגלים של חום מלטפים את גופי כשאני נכנס.
IMG_800
שיניים לבנות מחזירות חיוך מואר מחבריי שיושבים במים, אופוריה אופפת את כולם. טיפות מים מלוחות מרצדות בגוונים של ירוק, הגלים עולים ונשברים, הנוף מיסטי לחלוטין. את הגלים המתקרבים מהאופק החשוך רואים היטב וברגע שמפנים את הפנים, סינוור קל חוזר מן העבר השני. האישונים מתרחבים ומצטמצמים, הלב פועם בקצב תנודות הים, החושים מתחדדים, חוש הראיה וחוש המישוש ממלאים תפקיד עיקרי. בזהירות רבה אני סורק את הליין-אפ מוודא שאין אף אחד בדרך הגל הנשבר. ברגע הנכון חותר על הגל וגולש אל תוך הלילה בעונג רב...:)
IMG_12799
 
גלישה בתנאי ראות חשוכים ובלילה היא אינה משימה קלה שיכולה להיות מסוכנת, מסיבה זו צירפתי הדגשים בטיחותיים בכתבה הקודמת (לחצו כאן). לוקח מעט זמן עד שמתרגלים לתנאי הראות וליכולת לאמוד את קרבת הגלים, הרגע הנכון של החתירה לתפיסתם והרכיבה על הגל. טעות נפוצה היא להסתכל ישירות אל עבר פנסי התאורה, הסינוור מביא ל"עיוורון" רגעי שיכול להיות קריטי ביכולת לגלוש ו/או באפשרות לוודא שאין אף גולש בדרכך. כשאתם מסובבים את גופכם בחתירה על הגל הסתכלו אל עבר השבירה בריכוז רב, השתדלו להתעלם מהפנסים ובכך תמזערו את האפשרות של הסינוור.
IMG_11011
 
לגלישה בלילה יש יתרונות אדירים בשיפור יכולות הגלישה, חידוד החושים והעצמת ההרגשה החיובית. מעטים הם הגולשים שלא הצליחו להתחבר ולהתאקלם לתנאי הראות והסיבה לכך היא ההשוואה שהם עשו לגלישה באור יום...- גלישה בלילה היא אינה אותו הדבר! אם תרשו לעצמכם לפתח את החושים ולעבוד במוד אחר תגלו שזה הרבה יותר קל משאתם חושבים ומהנה לא פחות מכך. החוויה האדירה של גלישת הלילה נמשכה בכל ימי סופ"ש האחרון, הידיעה שהאורות דלוקים גם לאחר שהשמש שקעה נתנה לכולנו הרבה מאוד נחת. אי אפשר שלא לציין את תרומתם הרבה ליישום הפרויקט של איתי ג'אן ורונן טבקול שעשו עבורנו את שחלמנו, שהשקיעו מכספם וממרצם ועל כך מגיע להם הרבה מאוד כבוד, תודה ענקית וחיבוק חם!
IMG_11611
 
את פנסי התאורה בחוף גוטה נדליק בימים הבאים שבהם יהיו גלים. פרויקט התאורה בחסות העירייה בחוף דלילה נמצא עדיין בתהליך. נכון לרגע כתיבת הידיעה (24.07) הפרויקט נמצא בשלב התכנון ההנדסי והצפי להקמתו בעוד כחודש. גלישת הלילה היא חוויה אדירה עבורי. לא ממש אכפת לי מהשינוי של השעון הביולוגי ולא משנה השעה המאוחרת של הלילה, העיקר שיש גלים ואפשר לגלוש. אולי תתעוררו מאוחר, תאחרו לעבודה... אבל אל תשכחו את מה שעשיתם בלילה
צלם ים
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה