טיפולי בוטוקס – למראה מחמיא וגם טבעי



אנחנו אולי אוהבים להגיד על הקמטים ש"הרווחנו אותם ביושר", ושמאחורי כל קמט הבעה עומד סיפור, ושהחריצים במקומות שונים בפנים מקנים לנו אישיות – ולמעשה הכל נכון – אבל במקביל אנחנו גם רוצים ליהנות כמה שיותר מהנעורים ובפרט לשמר עור פנים בעל מראה רענן וצעיר, ולשם כך נדרשת החלקת קמטים. כשמדובר על קמטים בחלק העליון של הפנים, כלומר המצח וסביב העיניים, הפתרון האפקטיבי ביותר הוא הזרקת בוטוקס

יחצ

מהו בוטוקס?

בוטוקס הוא השם המסחרי של רעלן ששמו המדעי הוא טוקסין הבוטוליניום. חומר זה מופק מחיידק שנקרא Clostridium Botulinum, והוא משמש למגוון רחב של מטרות רפואיות, בין אם אסתטיות ובין אם אחרות (טיפולי בוטוקס מאפשרים בין השאר מניעת הזעת יתר, הקלה על תסמינים בעקבות שבץ מוחי, עזרה לסובלים משלפוחית רגיזה, ועוד).

הדרך שבה פועל הבוטוקס היא באמצעות חסימה של שחרור אצטילכולין, מוליך עצבי חשוב מאוד שנמצא בסינפסות שמחברות תאי עצב עם תאי שריר. בהקשר של טיפול בקמטים, הזרקת בוטוקס מנטרלת למעשה פעילות יתר של שרירים במצח, בצדי העיניים ובין הגבות – שרירים שתפקידם לייצר הבעת פנים – ובכך מונעת את התקמטות העור כתוצאה מאותה פעילות שרירית רבה מדי.

באילו קמטים ניתן לטפל עם בוטוקס?

הזרקת בוטוקס כאמור מנטרלת פעילות שרירים ועל כן מתאימה אך ורק להחלקת קמטים שהם תוצאה של פעילות שרירית – קמטים במצח (אותם קמטי מחשבה שנראים בבירור כשאנחנו מכווצים את המצח), קמטים בצדי העיניים (שהם תוצאה של שרירים שמופעלים כשאנחנו מחייכים) וקמטים בין הגבות (שמקנים מראה זועף משהו).

במקומות אחרים בפנים הקמטים הם תוצאה של הפיכת העור לדק יותר, ועל-מנת לטשטש אותם נדרש חומר מילוי (למשל חומצה היאלרונית).

תופעות לוואי בעקבות טיפולי בוטוקס

טיפולי בוטוקס בימינו הינם בטוחים לחלוטין, ובפרט כשהם מבוצעים על ידי כירורג פלסטי מנוסה ובעל מיומנות בביצוע הליך זה. תופעות לוואי אפשריות הן אדמומיות קלה באזור המטופל, רגישות מסוימת, וכן שטפי דם נקודתיים. במרבית המקרים הן חולפות מעצמן תוך זמן קצר מאוד והחזרה לשגרה היא למעשה מידית. הזרקת בוטוקס מתבצעת תחת אלחוש מקומי ואינה גורמת לכאב.

מתי אפשר לראות תוצאות?

תוצאות טיפולי בוטוקס באות לידי ביטוי גם כן כמעט מידית והשיפור במראה הפנים ניכר לעין. הדגש העיקרי מבחינה זו הוא הקפדה על מינונים מדויקים ועל נקודות הזרקה אופטימליות, כך שמצד אחד תושג הצערת פנים משמעותית ומצד שני לא תיפגע יכולתו של האדם להביע את רגשותיו ולא ייווצר מראה מאולץ וקפוא (תופעה שהייתה נפוצה יחסית כשעוד לא היה מספיק ניסיון לגבי שימוש מושכל בבוטוקס).

התוצאות של טיפולי בוטוקס מחזיקות מעמד כ-4 חודשים בממוצע. לאחר מכן ניתן לעבור מחדש את הטיפול ולשמר את המראה הצעיר יותר. בחלק מהמקרים ניתן לאחר מספר טיפולים להפחית את התדירות של ההזרקות ועדיין ליהנות ממינימום קמטים במצח וסביב העיניים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה