5 מאכלים שהכי כיף לאכול בחורף



החורף כבר כאן. שבוע גשום עובר עלינו, למרות שעדיין לא קר, תזרמו איתנו. ניסינו לבחור בין כל במאכלים הטעימים והשווים שיש בעולם מה בתכל'ס הכי כיף לאכול בעונה הקרה ולמה. התוצאות לפניכם בליווי הערה חשובה: תעשו ספורט ואל תגזימו, שלא תאשימו אותנו בזה שעליתם 5 ק"ג

קוסקוס- כולנו מכירים את הקטע הזה שאוכלים צלחת קוסקוס ענקית, עם המרק של אמא והרוטב, והעוף והקציצות, וכל הירקות ומיד אחר כך אוחזים בבטן וצוקים על זה שהבטן נראית הריונית- כמו לפחות בחודש שני או שלישי ומתבאסים שאי אפשר ללכת ככה לים אחרי הארוחה. בחורף לעומת זאת- לא צריך להתפשט וללכת לים, אפשר פשוט ללבוש סוודר או מעיל גדול ולהאשים את השכבות במראה השמנמן. טא-דאם!

גלידה- גלידה?! ובכן- כן. למרות שמדובר במשהו קר עד קפוא, אין כמו לשבת בבית, עם חימום, לצפות בסדרות טלוויזיה ברצף, מכוסים בשמיכת פליז מפנקת וליהנות ממנת גלידה משובחת. האהבה לגלידה בחורף נפוצה בעיקר בקרב רווקות שלא הצליחו למצוא בן זוג להתכרבל איתו, אבל לא רק!

מרקים- מרק זך, מרק טחון, עם שמנת, בלי שמנת, עם חתול, עם רוטב של העוף ואינספור הפתעות. המרקים החמים יכולים להוות ארוחה בריאה וטעימה בימי החורף הקרים ולעשות לנו חם בלב. בכלל, יש אינסוף אופציות ושילובים שניתן לעשות- ממש לשים כמה שדברים שאוהבים ביחד בסיר, לכסות ולהתפנק.

חמין/ צ'ולנט/ סחינה- המאכל אולי שהכי מזוהה עם עונת החורף, זה שיושב על ה'פלטה' ומתחסל מבלי שנשים לב כבר בשבת בבוקר והכי חשוב- זה שנותן לנו לגיטימציה לחימום "טבעי" מתחת לשמיכות. באם אתם לא ממש מתחברים למרכיבים, תמיד תוכלו להכין קדרה של בשר וירקות, שתתן לכם אותו 'אפקט'.

ג'חנון- מבין כל סוגי הפחמימות והבצקים, הג'חנון הוא ללא ספק הכוכב של החורף- קצת רסק עגבניות, קצת חריף וביצה חומה או שתיים יעשו לכם את העבודה. במידה ואתם לא יודעים להכין ואין לכם אמא תימניה, תתפלאו איזו איכות תוכלו לקבל במכירות הפרטיות המופיעות בשילוט שאתם רואים תמיד 'על הדרך' בזמן נהיגה בשבת בבוקר. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה