האשקלוני לשעבר שמתמודד על תפקיד ראש המועצה האזורית חוף אשקלון



סא"ל במיל ואיש העסקים רונן ליבנה ממושב גיאה, מתכוון להשיק את קמפיין הבחירות שלו לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון בימים הקרובים והוא כבר משנה את כללי המשחק הפוליטי. הוא ופרג'ון כבר פתחו במסע אגרסיבי לשכנע את ציבור המצביעים מהמושבים והקיבוצים לבחור בהם, בעוד ארבעה מועמדים מגוש קטיף יצאו לקרב משלהם על קולות מפוני חבל עזה

יח"צ

הבחירות הקרבות לראשות המועצה האיזורית חוף אשקלון, כך מעריכים מובילי דעה באזור, עשויות להיות מהסוערות שידעה המועצה. הניסיון של פרג'ון להרדים את הבחירות עלו על שרטון. בחודשים האחרונים הכריזו ארבעה מועמדים, רובם ככולם מגוש קטיף וחבל עזה, על כוונתם להתמודד בבחירות לראשות המועצה.

בין המועמדים, דוד סעדון מאלי סיני, המתגורר כיום בישוב בת הדר, שכבר התמודד בעבר ונכשל מול פרג'ון. מועמד נוסף הוא דודו סעדה ממפוני רפיח ים, המתגורר בישוב מבקיעים. מועמד שלישי, גם הוא ממבקיעים, ציון יצחק מפאת שדה. זה שימש עד לא מזמן סגן בפועל במועצה ונוגס בעיקר מהתמיכה של סעדה במבקיעים. מועמד רביעי מגוש קטיף הוא איתמר רביבו. הקשר שלו לחבל עזה הוא באמצעות אשתו ומגוריו בבאר-גנים.

כאמור, בימים אלה מצטרף המועמד רונן ליבנה, אשקלוני לשעבר, ומתכוון לטרוף את הקלפים של כולם. מדובר בסא"ל במיל רונן ליבנה, עורך דין ואיש עסקים מצליח, נשוי ואב לשלושה ילדים. בשנות השמונים הוא התגייס לצה"ל ולאחר שפרש ממסלול קורס טייס, סיים קורס קצינים נשלח לשדה הקרב במלחמת לבנון, שם איבד 16 מחבריו לקורס. את שירותו הצבאי במילואים סיים כמפקד פלוגת הסיור של שריון בדרגת סא"ל.

ליבנה פנה לעולם העסקים לאחר שחרורו מצה"ל. עם תום לימודי מנהל עסקים הקים בכישרון רב חברות בינלאומיות לתשתיות. יחד עם אביו ואחיו הצמיח את העסק לממדים בינלאומיים. בתוך כך הרחיב את השכלתו ולמד משפטים באוניברסיטת תל אביב. כן הוענקה לו לאחרונה לתעודת נוטריון.  בתחום המוניציפלי הוא צבר ניסיון רב כחבר מליאת מועצת חוף אשקלון וכחבר וועד מושב גיאה.

גורמים המעורים בפוליטיקה המקומית אומרים כי כניסת ליבנה למרוץ על ראשות המועצה משנה לגמרי את כללי המשחק. לדבריהם, ליבנה נחשב לדמות מקובלת במושבים ובקיבוצים. יודעי דבר אומרים כי באחרונה הוא אף ניהל מגעים עם מובילי דעה בגוש קטיף. "אין ספק שליבנה ופרג'ון ייאבקו על אותה משבצת של מושבים וקיבוצים, אבל ההערכה היא שיהיו גם כמה הפתעות בקרב מפוני גוש קטיף", אמר אותו גורם.

מובילי דעה ממפוני גוש קטיף אומרים כי הם מוטרדים מהעובדה שהם "יצרו" בלי מתכוון יותר מדי מועמדים מטעמם. "נצטרך לחכות ולראות כיצד ההתמודדות של ליבנה תתפוס תאוצה, ואז להחליט לאן פנינו מועדות", אמר גורם בכיר מניצן החדשה. עוד ציין אותו גורם כי הם לוקחים בחשבון את העובדה שליבנה הוא "מועמד שמביא עמו ניסיון רב וכי באישיותו הוא אדם שמחבר בין כל הקצוות. אין ספק שליבנה מהווה כעת גורם משמעותי ביותר בקרב מול יאיר פרג'ון, שמסיים כעת עשר שנות שלטון בביקורת ציבורית קשה של התושבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה