תואר ראשון – איך מחליטים מה ללמוד?



אחת ההחלטות המשמעותיות בחיים היא בחירת התחום בו תרצו ללמוד את לימודי התואר הראשון שלכם. רוצים להבין למה וכיצד עושים את הבחירה הזו? כל הפרטים בהמשך המאמר!

יחצ

מעט על תואר ראשון

אם בעבר תעודת בגרות הייתה מספיקה בשביל לפתוח את הדלתות הרצויות לקראת המשך החיים, הרי שכיום בלי תואר ראשון קשה מאוד להתקדם כמעט בכל תחומי התעסוקה בארץ ובעולם. במרבית המקרים, מדובר על לימודים שנמשכים כארבע שנים עד לקבלת התעודה הנחשקת וזאת, לאחר עמידה בתנאי הקבלה ובתנאים הנדרשים על ידי המוסד הלימודי לקבלת התואר.

למה היא משמעותית כל כך?

בחירת התחום ללימודי תואר ראשון היא בחירה חשובה ומשמעותית כל כך מפני שכאמור, מדובר על לימודים של כארבע שנים, בהן מושקעים מאמצים רבים וכסף רב לא פחות. השקעות אלו הן במטרה לבחור מקצוע לחיים, בו אתם אמורים לעסוק וממנו אתם אמורים להתפרנס עד לגיל הפרישה. למעשה, לאחר 12 שנים של לימודים בבית הספר ולאחר השירות הצבאי, אצל רובנו מדובר על ההחלטה המשמעותית הראשונה שאנו מקבלים בעצמנו ועבור עצמנו ולה יש השפעה גדולה למשך שנים רבות ומשמעותיות בהמשך הדרך.

ים של אפשרויות

מי שכבר התחיל להתעניין באפשרויות השונות של לימודים לתואר ראשון יודע, שהאפשרויות הן רבות מספור. עובדה זו היא חיובית מאוד, מפני שהיא מאפשרת לכל אחד לבחור את המקצוע הרצוי לו לחיים ואת המוסד הלימודי המתאים לו. יחד עם זאת, זה גם יכול מאוד לבלבל ובעיקר את מי שאיננו בטוח לגבי המקצוע הרצוי לו, שזהו המצב אצל צעירים רבים מאז ומתמיד.

הבחירה הטבעית

גם אם לא תמיד ידעתם בדיוק מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים, באפשרותכם לקחת נשימה ולהקשיב ללב שלכם. אחת הדרכים הטובות ביותר לבחירת תחום ללימודי תואר ראשון היא על ידי הקשבה עצמית לנטייה הטבעית של הסטודנט לעתיד. כלומר, יש מי שהמקצועות הריאליים תמיד משכו אותו ויש מי שהמקצועות ההומניים תמיד גרמו לו סיפוק רב, יש מי שתמיד אהב להיות בסביבת אנשים ויש מי שתמיד אהב לעבוד לבד וכך הלאה.

ההמשך ההגיוני

לאחר שמצאתם לעצמכם את הכיוון הכללי הרצוי לכם, תוכלו לבדוק אילו אפשרויות עומדות בפניכם בהתאם לכיוון הכללי ואז לשאול את עצמכם, מה אתם יכולים לראות את עצמכם עושים בהנאה וסיפוק בעשורים הקרובים של חייכם ומה יגרום לכם לקום לעבודה בכל בוקר עם חיוך על הפנים.

מעבר להנאה ולסיפוק שבמקצוע הנבחר, ראוי להתחשב גם בנושא הכלכלי בעתיד. כלומר, גם אם היום אתם רווקים וחיים אצל ההורים, הרי שביום מן הימים ודאי תרצו לחיות בעצמאות כלכלית מלאה ואף להקים משפחה, אותה תצטרכו לפרנס. לכן השיקול של השכר הסביר בתחום הרצוי יכול להוות שיקול משמעותי בעת בחירת התחום הרצוי לכם ללימודי תואר ראשון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה