ההרכב החדש של מועצת הנוער יוצא לדרך כתבה: אוראל שטרית חופשת החנוכה היוותה הזדמנות פז למועצת הנוער

ההרכב החדש של מועצת הנוער יוצא לדרך

כתבה: אוראל שטרית

חופשת החנוכה היוותה הזדמנות פז למועצת הנוער העירונית להתגבש עד לכדי משפחה. כלל הנציגים, הוותיקים והחדשים, בילו בחופשת החנוכה יחדיו בטיול מועצה לצפון, אשר כלל אטרקציות מגבשות רבות, ובסמינר מועצות של מחוז דרום, בו נפגשו עם נציגי מועצות נוער מאילת ועד אשדוד.

כולם נפגשו לראשונה במליאת הפתיחה של מועצת הנוער לשנה הנוכחית תשע״ד, שנערכה לאחר ציפייה ממושכת והתארגנות מופתית. יותר מ-60  נציגים ממועצות התלמידים הבית ספריות נכחו, ואף בוגרי מועצה הפגינו נוכחות והגיעו לברך. נערך טקס חגיגי במעמד ראש העיר הנכנס, איתמר שמעוני, ובכירים נוספים מהעירייה שכיבדו בנוכחותם: ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הנוער- תומר גלאם, המשנה לראש העיר- יורם שפר, הרב יעקב אביטן הממונה על החינוך,, ד״ר ריקי שי חברת המועצה החדשה, מפקחת המחוז רינה מסיקה, מנהל המחלקה לנוער- יעקב אטיאס וסמנכ"ל חינוך וחברה- אבנר מימון.

[caption id="attachment_32067" align="aligncenter" width="533"]מכבדים את הנוער. משמאל, הרב אביטן, מימין, ראש העיר, שמעוני מכבדים את הנוער. משמאל, הרב אביטן, מימין, ראש העיר, שמעוני[/caption]

הפרויקטים של המועצה במליאה הוצגו שלל פרויקטים שמועצת הנוער עומדת מאחוריהם, כמו חנות העודפים שנועדה לסייע למשפחות מעוטות יכולת בקניית ביגוד, תחרות הכישרונות היכל התהילה שהפכה למסורת ומתקיימת בכל שנה, יריד התעסוקה לנוער, יריד בשקל שנערך בכל שנה בשכונת שמשון ואף אירועי הקיץ שצבעו לנו את את חודשי יולי-אוגוסט: הקולנוע השכונתי הנודד- הסינמה פארק״, מסיבות הנוער באשקלונה וציפורי לילה, שלושה ערבי קיץ עם פעילויות לנוער, שנערכו במרכז הטניס. ישנו צוות מנצח שעומד מאחורי הפעילויות הללו. נציגי המועצה הם חלק עיקרי בארגון האירועים לנוער, וכן צוות המזכירות של המועצה- יו״ר המועצה אליאור איזון, סיו״ר מועצת הנוער ויו"ר מועצת הנוער המחוזית יובל סעדון, דוברת המועצה אוראל שטרית, מזכ״לית המועצה חן ראובן ומבקרת המועצה שני איליעזרוב. "אני חושב שחשוב להשקיע, להעצים ולפתח מנהיגות בקרב בני הנוער, שברובו הוא איכותי, תורם, יוזם ואכפתי", פתח  אליאור איזון, יו"ר המועצה, את ערב המליאה בנאומו, והדגיש: "בעזרת כל המועצה, הנוער ימשיך לצעוד בדרכים הטובות והבטוחות. בזכות כל הגורמים וכל שיתופי הפעולה- השמיים הם הגבול שלנו. חשוב לנו לייצג את הנוער, ולסייע לכל בן נוער שדורש עזרה".

חשיבות המועצה

 סיו"ר המועצה ויו"ר מועצת הנוער במחוז דרום, יובל סעדון, הסבירה בהרחבה מהי חשיבותה של מועצת הנוער ומהו גלגל המועצות וחשיבותו. גלגל המועצות מסביר את מבנה המועצות, שמתחיל בנציגות במועצת התלמידים הבית ספרית, וממשיך בנציגות במועצת הנוער העירונית, במועצת הנוער המחוזית ולבסוף במועצת הנוער הארצית.

ראש העיר שנכח במליאה בירך על קיומה של מועצת הנוער ואת נציגיה על פועלם הרב . "תמיד תשאפו גבוה, זו לא בושה" אמר, ובחיוך הוסיף: "אני מאמין שחלקכם יהיו חברי מועצה בעוד 20 שנה. מי יודע? אולי כאן נמצא ראש העיר הבא של אשקלון". בנאומו בחר להגיב לשמועה מתקופת הבחירות לפיה רצה לסגור את מועצת הנוער ואמר: "לסגור את מועצת הנוער העירונית באשקלון, זה כמו לקחת לי את הלב".

בין היתר, נציגות וותיקות במועצה, סיפרו לאורחים על שנות פעילותן במועצה. נופר הר-יעקב, נציגה במועצה שש שנים הלומדת במקיף א', סיפרה על תרומת המועצה בבניית אישיותה מכיתה ז' בה החלה דרכה במועצה, ועד היום כתלמידה בכיתה יב'. אורלי מלסה, נציגה מביה"ס מקיף ב' הלומדת בכיתה י', אמרה בהתרגשות שעבורה הנציגות במועצה היא שליחות עבור בני העדה האתיופית ממנה היא באה, ושני אליעזרוב, תלמידת כיתה יב' ממקיף א', שיתפה בתהליך ההעצמה שעברה מבחינה אישית בתוך המועצה וציינה כי עבורה המועצה היא כמו בית.

המנצחת על התזמורת הנפלאה הזאת היא לא אחרת מהגברת דפנה עמירה ביטון, מנחת המועצה, שמלווה תלמידים רבים מהתיכונים באשקלון מצעדיהם הראשונים במועצה, ועד לגיוסם לצה״ל. בין הפעילויות שבהרצה לשנה הנוכחית נמנים פתרון בעיית האוטובוסים, כרטיס הטבות לנוער, יום חילופי שלטון וישיבות אחת לחודש עם הדרג הבכיר בעירייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה