שלוש שנים לאחר שנפגע בעבודתו יפצה מפעל "נגב קרמיקה " צעיר מאשקלון ב-200 אלף שקלים.



המפעל ישלם את הכסף בגלל שלא סיפק אמצעי זהירות בהרמה של אריחים

לפני כשלוש שנים אירעה תקלה בקו יצור האריחים במפעל החברה בירוחם. בעקבות התקלה התבקש הצעיר להרים אריחים רבים  מבלי שקיבל חגורת הרמה או סיוע מתאים. לאחר כ-30 דקות של עבודה הרגיש כאב חד בגבו שהוביל לפגיעה בעמוד השדרה. באמצעות עו"ד איל כהן קיבל לאחרונה הצעיר פיצוי של כ200 אלף שקלים.

 אנשי החברה המפורסמת  "נגב קרמיקה" התמודדו לפני כשלוש שנים עם תקלה בקו ייצור האריחים במפעלם. ככל הנראה הלחץ והחשש להפסיד כסף, גרם להם לדרוש מאחד העובדים -ששימש כפועל יצור בחברה- להרים באמצעות כף בלבד אריחים רבים בגובה של מטר אחד שנערמו על הרצפה, לתוך פח ייעודי שהוצב במקום בעקבות התקלה. אלא  שנראה שמה שנחסך מהם באותם רגעים, קיבל אותו עובד לאחר שפוצה על ידי החברה ב130 אלף שקלים, זאת בגין נזקים שנגרמו לו בגין אותו מקרה.

 

למרות הפצרותיו של אותו עובד –כך על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד איל ממשרד כהן -קריסי - לקבל עזרה או סיוע בכוח אדם או בציוד מתאים לביצוע המשימה, הוא קיבל סיוע של עובד נוסף בלבד כאשר שניהם בלבד מרימים את ערימת האריחים הגבוהה לבדם, זאת תחת לחץ זמן של האחראי עליהם "שדורש מהם שיבצעו את העבודה במהירות לצורך השבת הקו לפעולה", כך בתביעה. לאחר כ-30 דקות של עבודה מאומצת, הרגיש לפתע  הצעיר כאב חד בגב התחתון והפסיק לעבוד באופן מיידי. הוא פנה לטיפול רפואי שם התברר כי הוא סובל מפגיעה בעמוד שדרה מותני –פגיעה שהפריעה לו לשוב במשך תקופה לעסוק בעבודה פיזית, ובעקבותיה אף שהה בחופשת מחלה במשך כשלושה חודשים.

"על אף בקשות התובע לקבל עזרה וציוד מסודר לצורך ביצוע הפינוי, ניתן לתובע כף בלבד", כך על פי התביעה. עוד נטען כי במעשיה התובעת, "הורתה לתובע לבצע עבודה מסוכנת, לא סיפקה לתובע אמצעי מיגון כלשהם ובפרט חגורת גב ו/או מתקם ייעודי להרמת אריחים כבדים ...לא הזהירה את התובע שהוא עלול להיפגע כתוצאה מביצוע עבודה זו"

כאמור כתוצאה מהפגיעות ומהנזק שנגרם כתוצאה מאותה פגיעה קיבל הצעיר מאנשי "נגב קרמיקה", 130 אלף שקלים בהסכם פשרה. זאת בנוסף לעוד פיצוי של 70 אלף שקלים מהביטוח הלאומי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה