אות 'הקהילה המתנדבת' הוענק לאשקלון



את האות קיבל ראש העיר מידי יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין. "יש לי הכבוד לעמוד בראש אחת מהערים שזכתה לכבוד הגדול הזה, עיר שהוכיחה, כי רוח ההתנדבות מפעמת בתושביה ביתר שאת", אמר

 ביום חמישי האחרון התקיים במרכז הכנסים הבינלאומי במכללה האקדמית אשקלון, טקס אות 'הקהילה המתנדבת' לשנת 2014. הטקס התקיים במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ פנינה תמנו - שטה, ח"כ קארין אלהרר, מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, ראש העיר, איתמר שמעוני, ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, ראש עיריית רמלה, יואל לביא, ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, מנכ"ל העיריה, חיים סופר, ראש מינהל החינוך, אבי קמינסקי, מנהלת אגף הרווחה, שולמית מימון, סגנית מנהלת אגף הרווחה, מזל לוי, יושב ראש קרן אשקלון, אלי דיין, מנהלת בית המתנדב, חגית קוטרו, חברי מועצה ומתנדבים רבים מכל רחבי הארץ. יחד עם אשקלון קיבלו את הפרס הרשויות רמלה ולוד.

כזכור, לפני כחודשיים התבשר ראש העיר על הזכייה בפרס מפיה של יו"ר ועדת הבחירות, השופטת בדימוס, דליה דורנר. הוועדה פירטה את כי הפרס ניתן הינו ביטוי על עבודה מצוינת בתחום ההתנדבות, להובלה של המשאב הקהילתי לטובת העיר ותושביה. עוד ציינה הוועדה כי לנושא ההתנדבות חשיבות גבוהה בעיר וקיימת מדיניות עירונית בנושא.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין: "הטקס הועבר ממשכן הכנסת לאשקלון כדי להראות תמיכה בתושבי הדרום ולהפנות זרקור ליכולת העמידות של תושבי העיר במהלך 'צוק איתן'. אני מלא הערכה לאלו שנותנים מזמנם וממרצם למען הזולת, זה לא מובן מאליו. הערים הזוכות הן דוגמה לכל החברה הישראלית. אשקלון עמדה בחזית הטרור, ספגה לא מעט ויכולת העמידה המרשימה שלה התאפשרה, בין היתר, בזכות המתנדבים הרבים שמגיעים מכ-40 ארגונים. תודה רבה לראש העיר, איתמר שמעוני, על האירוח שלנו כאן".

ראש העיר, איתמר שמעוני: "לא רבים יודעים את זה, אבל באשקלון פעילים כיום לא פחות מ-16 אלף מתנדבים ןמתנדבות. האנשים האלה מקדישים לילות וימים כדי לחלק ארגזי מצרכים למשפחות קשות יום, מטים כתף תומכת לקשישים, מגייסים תרומות לארגונים ועמותות, 

אוספים ביגוד וציוד חיוני לנזקקים ועוד. אני מודה לך, אדוני יו״ר הכנסת, על הכבוד שהענקת לנו כשהחלטת לקיים באשקלון את הטקס הארצי לרגל הענקת פרס. יש לי הכבוד לעמוד בראש אחת מהערים שזכתה לכבוד הגדול הזה, עיר שהוכיחה, למרות כל האתגרים מולם היא מתמודדת, כי רוח ההתנדבות מפעמת בתושביה ביתר שאת".

 

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן: "מבצע 'צוק איתן' המחיש לכולנו את חשיבות ההתנדבות, לא רק בעתות משבר וחירום אלא גם בשגרה. בתחום הרווחה אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, מצב חירום שנמשך לאורך כל השנה. המתנדבים הם הנשמה של משרד הרווחה והם עוזרים המון. על מנת להגיע למצוינות בתחום ההתנדבות, ראשי הערים חייבים להשקיע בתחום הזה כאג'נדה".

 

אחראי תחום ההתנדבות במשרד הרווחה, עו"ד יורם סגי-זקס: "המתנדבים הם כמו קרן אור בחברה הישראלית. כל הכבוד לראשי הרשויות שידעו לשלב התנדבות בשגרה ובחירום. כל הכבוד לראש העיר אשקלון ולכל העוסקים במלאכה שהפעילו 147 מקלטים בחירום ובהתנדבות".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה