כואב אבל פחות: שעת חנייה ראשונה חינם לתושבי אשקלון



החל מהשעה השנייה תעריף החנייה יעמוד על 3 שקלים לשעה לתושבי העיר ו-5 שקלים וחצי לתושבי חוץ - ראש העיר: ״הפתרון ייתן מענה אמיתי למצוקת החנייה, מבלי לפגוע בתושבי העיר״

 בשורה לתושבי אשקלון: ראש העיר, איתמר שמעוני, הכריע השבוע כי במסגרת הליך הסדרת החניות במרכזי המסחר בעיר, שיוצא בימים אלה אל הפועל, ייהנו תושבי אשקלון משעת חנייה ראשונה חינם. החל מהשעה השנייה תעריף החנייה יעמוד על 3 שקלים לשעה לתושבי העיר ו-5 שקלים וחצי לתושבי חוץ.

כמו-כן, בימי חול, החל מהשעה 19:00, ובימי שישי וערבי חג, החל מהשעה 13:00 עד מוצאי שבת, החנייה במקומות המסומנים תהיה ללא תשלום.

הליך הסדרת החנייה בתשלום נועד לפתור מצוקה רבת שנים של מחסור במקומות חנייה במרכזי מסחר בעיר. מצוקה זו פוגעת הן בבעלי העסקים ונותני השירותים והן בתושבי העיר, הלקוחות.

המקומות בהם תיגבה חנייה בתשלום: המרכז הנפתי מול קניון גירון, רחוב אלי כהן ובמרכז המסחרי והמדרחוב בשכונת מגדל, המדובר במרכזי עסקים בהם קיימת מצוקת חנייה קשה.

תעריף החנייה יעמוד על 2 שקלים לבעלי כרטיס תושב החל משעת החנייה השנייה ו-3 ש"ח לתושבים ללא כרטיס תושב. התעריף לתושבי חוץ יעמוד על 5 שקלים וחצי החל משעת החנייה הראשונה.

החלטת ראש העיר שלא לגבות תשלום מתושבי אשקלון עבור שעת החנייה הראשונה, נולדה מתוך הצורך לתת מצד אחד מענה למצוקת החנייה הנגרמת בשל העובדה שנהגים רבים נוהגים להחנות את כלי הרכב שלהם משך שעות ארוכות במקומות בהם נהגים משוועים למקומות חנייה פנויים, ומצד שני להימנע מפגיעה במי שעושה שימוש לטווח קצר במקומות החנייה ומסייע לתחלופה גבוהה של כלי רכב במקומות המסחר העמוסים.

תחלופה גבוהה יותר של כלי רכב במקומות החנייה, תשפר לאין ערוך את מספר המבקרים בבתי העסק במרכזי המסחר הללו, ומאידך תרחיק מהמקומות הללו את מי שמחזיק חניות יקרות משך שעות ארוכות, המדובר בעיקר בעובדים במוסדות ועסקים הסמוכים למקום. עבור אלה תכשיר רשות החנייה מקומות חנייה חלופיים בקרבת מקום, וכך תפנה מאות מקומות חנייה יקרים התפוסים על ידם משך כל שעות היום.

ראש העיר, איתמר שמעוני: ״חשבתי רבות על מצוקת החנייה בעיר ועל הפתרונות שהובאו בפניי. לא הסכמתי בשום אופן להטיל חנייה בתשלום באופן גורף על כל תושבי אשקלון, מבלי שהפתרון ייתן מענה אמיתי למצוקת החנייה. זו הסיבה שבגינה החלטתי שתושבי אשקלון לא ישלמו עבור שעת החנייה הראשונה. אני נוטה להאמין שמי שמגיע למרכזי המסחר הללו, יוכל לבקר בהם ולרכוש את הדברים הנחוצים לו, בתוך פרק הזמן הזה, כך שהלקוחות המזדמנים לא ייפגעו מהחנייה בתשלום ובתי העסק רק ירוויחו מתנועה ערה יותר של קונים.
״גם התעריף עבור שעת החנייה השנייה לא יהיה גבוה עבור תושבי אשקלון ויעמוד על 3 שקלים בלבד לכלל התושבים ו-2 שקלים בלבד למחזיקי כרטיס תושב.
״יש לציין כי כל ההכנסות מתשלומי החנייה יוחזרו בסופו של דבר לציבור ויושקעו בפיתוח  אלפי מקומות חנייה חדשים, לרווחתם של התושבים".

בתוך כך, החליטה העירייה להשקיע בהוספת חניונים, שילוט ממוחשב, ייעול שירותי החנייה בעיר ובטווח הרחוק מתוכננת הקמת חניונים תת-קרקעיים. כמו-כן, בוחנת כיום רשות החנייה פתרונות גם למצוקת החנייה בשכונות המגורים בעיר, ולשם כך מתבצעת בימים אלה הכשרת שטחי חנייה חדשים והרחבת שטחים קיימים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה