שאלות תם



לרוני אליאב יש רק שאלות שלחלק מהן אין לו אפילו תשובות. אבל חומר למחשבה יש כאן

רוני אליאב

 למה התפטרה הגזברית החדשה בעירייה? ואם כבר אז למה התפטר קודמה בתפקיד?  ואם כבר עוסקים בשאלות תם אז למה התפטר היועץ המשפטי לעירייה אחרי כול כך הרבה שנים ? ולמה שמעוני שהקפיד להחליף את כול הבכירים בעירייה לא החליף את מנכ"ל החכ"ל?  מדוע הודיעו על פיטורי מהנדס העיר וחזרו בהם? ומדוע הודיעו על פיטורי אדריכל העיר וחזרו בהם?

האם יש קשר בין כול המקרים? או שכול אחד מהם נובע מסיבות שונות?

מראש אני מודיע לכם שאני לא יודע את התשובה. אבל ניתן להניח הנחות ולהעריך.

יש איש אחד שכול השאלות האלו קשורות אליו מלבד שמעוני. והוא מנכ"ל העירייה. ככול הנראה הגזברית התפטרה בגלל חילוקי דעות עם מנכ"ל העירייה. שמועות עקשניות אומרות שזה על רקע העברת כספים לחכ"ל. על היועץ המשפטי אמרו שהתפטר בגלל סיבות בריאותיות. אז למרות שיש סיבות כאלו אני שמעתי שהסיבה הייתה חילוקי דעות . כן ניחשתם עם המנכ"ל. בשני מקרי הפיטורין המנכ"ל פיטר וראש העיר החזיר. למה החזיר? זה כנראה קשור לאישיות נוספת שמטילה צל כבד על העירייה כולה.

ומכאן עולות עוד כמה שאלות פחות תמימות. האם יש משהו בתפקודו של המנכ"ל שגורם לאנשים לשבור את הכלים. והאם הוא פזיז מידי בהחלטות על פיטורין?  או שאולי יש כאן שיטת עבודה? או שיש כאן שיטת פעולה שיש מי שמוכן לקבל אותה וכאלו שמעדיפים להתפטר רק לא לעשות מה שמבקשים מהם.

אם תחשבו על זה זו אבחנה כבדת משקל. כי אם ישנם מי שמעדיפים לאבד את מקום עבודתם רק כדי לא לעשות משהו זה יכול להיות מאוד בעייתי. כי זה אומר שמדובר במשהו שיכול לפגוע בהם קשה יותר מאשר אובדן מקום עבודה. וזה יכול להיות רק משהו לא חוקי או לא מוסרי ברמה גבוהה.

כאמור אני לא יודע האם זאת הסיבה או שהמתפטרים מאסו ביחסו הברוטאלי של המנכ"ל. אבל אם היה מעשה או מעשים כאלו מה הם? יש שמעות שונות אבל אני לא רוצה לתת להם במה מחשש להלעיז  אבל אם אני משטרת ישראל אני מתחיל את החקירה במתפטרים. ואם כבר גם באלו שפוטרו והוחזרו לעבודה.

יתכן שבאמת מדובר "רק" ביחס שלא ניתן לסבול אותו וגם אז זה לא תקין. אבל יכול להיות שמדובר ביותר מכך. ואני רק מזכיר שלפי החוק לגזבר ברשות מקומית יש אחריות פלילית על הפעולות בכספים בעירייה.

כך או כך זה תמרור אזהרה וגדול למנכ"ל העירייה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה