העירייה תפצה תושב שנפגע במגרש עירוני בלמעלה מ- 100 אלף שקל



תושב העיר שנחבל במהלך משחק כדורגל במגרש השייך לעיריית אשקלון יפוצה ב-107 אלף שקלים במסגרת הסכם פשרה, זאת על אף האחריות והסיכון של העוסקים בפעילויות ספורט בהן ניתן להיפגע, ועל אף הגשת התביעה בסמוך להתיישנותה. את התובע ייצג עורך הדין איל כהן

 

העירייה תפצה תושב שנפגע במגרש עירוני בלמעלה מ100 אלף שקל

לפני מספר שנים הגיע תושב העיר עם חבריו למשחק כדורגל באחד מבתי הספר באשקלון. התובע שיחק עם חבריו במגרש זה מדי שבוע, אולם בפעם הזאת המשחק הסתיים תוך שהתובע מצא עצמו בבית חולים ברזילי לאחר ששבר את קרסול רגלו כתוצאה מבור שהיה במגרש – המיועד למוטות להתקנת רשת כדורעף – ואשר היה אמור להיות מכוסה במכסה מסודר שהיה במועד התאונה שבור ובלתי תקין.

 

לאור הסיטואציה – כמו גם חוסר הידע המשפטי בנושא – המתין האיש קרוב לשבע שנים, כאשר במשך אותו הזמן לא חשב כלל כי הוא עשוי לקבל פיצוי כלשהוא בגין המקרה, זאת למרות הכאבים מן התאונה. רגע לפני תום תקופת ההתיישנות על המקרה, פנה האיש לעורך הדין איל כהן, ממשרד עורכי הדין כהן - קריסי מאשקלון - המומחים לתביעות נזיקין - שהגיש בשמו תביעה נגד העירייה, לאחר שהתברר כי התובע גם סובל מנכות בשיעור 10% עקב תאונה זו.

 "התובע יטען כי האחריות למניעת תאונה והאחריות למניעת מפגעים בשטחה של הרשות המקומית, ולשלמות מגרשי הספורט המשמשות את תלמידי בית הספר בפרט ותושבי העיר בכלל. מוטלת על הנתבעת כבעלת המקרקעין", כך על פי כתב התביעה. "התובע יטען כי מגרש כדורגל הינו באחריותה ו/או בהחזקתה של הנתבעת הנושאת בחובת התחזוקה כדבר שבשגרה".

 עוד נטן בתביעה כי למעשה מדובר ברשלנות של עיריית אשקלון שהייתה יכולה למנוע את הפגיעה באיש "הבור במגרש שהיה חשוף כאשר רשת עמודי הכדורעף הוסרה הינו בגדר דבר מסוכן וכי הנתבעת הייתה אחראית על דבר מניעתו, ועל כן מוטל על הנתבעת נטל הראיה שלא היה פגם בהתנהלותה אשר הביא לרשלנות מצידה בכל הקשור לתחזוקה ו/או פיקוח השטח הציבורי".

 על אף שבתי המשפט קבעו חדשות לבקרים כי העוסקים בספורט בכלל ובכדורגל בפרט, לוקחים על עצמם סיכונים שעה שהם עוסקים בפעילות הספורטיבית וכי קיימת להם אחריות רבה לפגיעות הנגרמות להם במהלכן ועל אף שהתביעה הוגשה בסמוך להתיישנותה, בית המשפט, כאמור, קיבל את עמדתו של עו"ד כהן וחייב את העירייה לשלם לאיש 107 אלף שקלים בהסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה