סיור בישיבת ההסדר 'אורות אשקלון'



במהלך הסיור, שנועד לבחון את צרכי הישיבה וכיצד ניתן לסייע לה, שיבח ראש העיר, איתמר שמעוני, את תלמידי הישיבה על תרומתם במהלך מבצע 'צוק איתן'

ביום שני (18.5) קיים ראש העיר, איתמר שמעוני, סיור בישיבת ההסדר 'אורות אשקלון' בשכונת 'שמשון' במטרה לבחון את צרכי הישיבה והדרכים לסייע לה. בסיור השתתפו גם סגן ראש העיר, אפי מור, חבר המועצה והממונה על החינוך , הרב יעקב אביטן, חבר המועצה והממונה על הווי דתי, הרב אברהם עשור, ראש מינהל החינוך, אבי קמינסקי, מנהל אגף החינוך, איציק בריגה, אדריכל העיר, אריק בר ששת, מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה, פרדי אברג'יל, מזכיר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, משה פוקס, קב"ט העירייה, יוסי גרינפלד וסמנכ"ל החברה הכלכלית, אורן חדד.

 בתחילת הסיור התקיים כינוס חגיגי עם תלמידי הישיבה במהלכו הוענקו לבוגריה תעודות ושי צנוע על שלקחו חלק פעיל במבצע 'צוק איתן'. לאחר מכן, הציגו אנשי הישיבה את פרויקט גמילות החסדים שלהם שכולל סיוע ל-28 משפחות נזקקות. במהלך הסיור עלו צרכי הישיבה, ביניהם, חידוש מבנה הישיבה והרחבתו, הקצאת שטח נוסף לישיבה, הקצאת שטח ב'פארק אלון' עבור מעונות יום ובית מדרש, קבלת תקציבי סיוע מהעירייה ושימוש במקלט 409 ברחוב 'אורט'. ראש העיר הבטיח לבדוק את בקשותיהם ולנסות לסייע בהקדם.

 ישיבת ההסדר 'אורות אשקלון' פועלת למעלה משש שנים על ידי הגרעין התורני באשקלון בראשותו של הרב אופיר כהן, ראש המוסדות ובוגר ישיבת מרכז הרב. הישיבה מונה כ-90 תלמידים, בוגרי ישיבות ותיכונים מקיפים דתיים. בראשותה עומדים רב יד בנימין ובוגר מרכז הרב, הרב יגאל הדאיה  ורב קהילה באשקלון ובוגר ישיבת ההסדר 'אור עציון', הרב אביהו פישפדר. הישיבה משלבת לימודי יהדות לצד חינוך ומעורבות חברתית וקהילתית.

 ראש העיר, איתמר שמעוני: "הגעתי לסיור עם גורמים מקצועיים רבים מעיריית אשקלון על מנת לספק מענה כולל לבקשותיכם. אם הייתי מפקד בצה"ל כיום והייתי רוצה לצאת למבצע צבאי, אין ספק שהייתי יוצא עם חיילי ישיבת ההסדר. כך הייתי מבורך גם משמיים וגם בשדה הקרב עם אנשים חזקים וערכיים כמותכם. העשייה שלכם היא עשייה של אמת, בלי רצון לקבל בחזרה וזה מעורר השראה בעיניי. אנחנו פועלים לחזק את החינוך התורני, הילדים שלי למדו בגנים תורניים

 ולומדים עכשיו בבית הספר 'אסף מימון'. אין ספק שהישיבה הזו מהווה נדבך חשוב במרקם העירוני שלנו, אנו נדאג לטפח אותה ולקדם את ענייניה בהקדם".

 

ראש הגרעין התורני, הרב אופיר כהן: "אנו רואים כיצד ראש העיר מפתח תשתיות במקומות רבים באשקלון ובעזרת השם נראה זאת גם כאן בישיבה. הישיבה משלבת בין תלמידי המדרש לבין הלוחמים בצבא. אנו ומשפחותינו נטועים באשקלון ונישאר באשקלון. אנו עובדים בשילוב כוחות עם העירייה, ראש העיר ומינהל החינוך ומעריכים את עבודתם".

 

ראש הישיבה, הרב יגאל הדיא: "אנו רוצים לברך את ראש העיר שיצליח לעשות טוב לכולם, להנהיג את אשקלון ולהפוך אותה לעיר משגשגת ומצליחה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה