מי יבנה לי בית ולמה באשקלון



אושרת קמחי, בטור אישי על החיים באשקלון עם פזילה לכיוון העיר השכנה, אשדוד. איך לגור באשקלון ולעשות את זה בכבוד

זהו ..בלי שום אזהרה חצתה מחשבה מפחידה משמחת את קווי התת מודע לקווי ההכרה ,הרזומה והגיל  .ההכרזה שנשמעה ברחבי הסלון המשפחתי ערב חג הסוכות עוררה דיון פנימי וחיצוני : חייבת למצוא בית משלי ! כמה זוגות עיניים לטשו בי מבט מהורהר, באשקלון? ואני, כמו כל מורה בגיל שליש מהחיים התחלתי במסע משלי.

אושרת קמחי

בזמן  שפסטיבל " דרום עולה 2 " מציב  את אשקלון שוב על המפה הארצית כעיר בעלת פוטנציאל ממשי  להפך לדבר החם הבא של ישראל .. כשתיירים מכל רחבי הארץ פוקדים  את רצועת החוף המדהימה שלנו המוארת  באור יקרות, צובאים את הבמות המפיקות את צלילי מזרח ומערב משולבים שוזרים רקמת צלילים ייחודית, ילדים אשקלונים מפזזים על הבימות והמסעדה המרחפת שואבת אליה אלפי עיניים סקרניות שוחרי אקסטרים ואטרקציות. נראה שהפסטיבל אכן מגשים את ייעודו – ייחצון העיר אשקלון כעיר אטרקטיבית, שמציעה איכות חיים ברמה  אחרת במיוחד למשפחות צעירות –בו בזמן עולות וצצות תהיות  לגביי יוקר  הדירות באשקלון, אז עד כמה זה באמת יקר? עד כמה יש תמורה בעד האגרה?.

כך קרה שברגע רומנטי של זוג צעיר, אובייקטיבים ככל  שניתן,  תוך כדי ריחוף במסעדה המעופפת  ראינו באופק  את אורותיה של השכנה, אשדוד. ניצלנו את החופשה, השארנו את קהל המפזזים בטיילת וקפצנו לבקר את השכנים ועל הדרך להשוות את מחירי הדיור שם  ואת מה יש לערים להציע.

חיפוש מהיר במנועי החיפוש של  גוגל, הציג מגוון דירות באשדוד במחיר ממוצע של 1.5 לדירת ארבעה חדרים סטנדרטית בהחלט ,עם נוף לעוד קצת מפלצות בטון ובניינים בני 9 שנים לכל הפחות . תוספת של 200.000 שקל זיכתה אותנו גם לחסדיה של מעלית – שלפי דברי השכנים בימים של חסד עובדת ללא תקלות .. כששאלנו לגבי הארנונה את אחד מבעלי הבתים הוא הביט בנו במבט משועשע .. וטען שגם כאן כמו בכל הארץ היא שואבת מוזה מתפקוד המעליות בבניינים הקרובים ומטפסת בהדרגה ..

נסיעה לאורך רחובותיה של העיר המפותחת חשפה אותנו גם לרחובות צדדים אליהם לא ניתנת הכניסה ברכב  בשבת .. ומשהוא בנו השתוקק חזרה הביתה .

אבל אשדוד עדיין נתפסת כעיר עטורת תעסוקה וזוג צעיר יכול להתפרנס כאן בכבוד. מתחמי הקניות שלה שואבים, מבט הצידה משמשת החלון שוב חשף אותנו בפני  הצפיפות וגווני האפור שהעבירו בי רגע של געגוע – ורצון לשוב הביתה.

 בדרך חזרה הטלפון טרטר וכמה חברים מחוץ לעיר חזרו על השאלה הבלתי נמנעת, אז למה אשקלון בעצם? ושוב נתנו לגוגל האהוב לעשות את העבודה.

דפדוף במנועי החיפוש של גוגל  הציבו אותנו בפתחי דירות סטנדרטיות באשקלון – כאלו שיכולות  לספק צרכיה של משפחה צעירה – דירת 4 חדרים בשכונת נווה אילן למשל  עם נוף  לפארקים חדשים, הציעה לחשבון שלנו להיפרד מ1.2  ₪ ..

נכון ההפרש במחירים לא כזה גדול אבל המרווח בין הבניינים, סגנון הבנייה החדש יחסית ותחזוקת הבניין הצליחו להרגיע קצת את הלחץ.

שאלנו לגבי מוסדות חינוך קרובים  וקיבלנו רשימה מכובדת של גנים קרובים , מתנ"ס עם מגוון  חוגים ופעילויות פנאי והעשרה למבוגרים וילדים ..הארנונה נשמעה סבירה ואפשרות הבילוי מגוונות .אז נכון, עדיין לא הכל מושלם כאן וכן יש צורך ממשי בהקמת עוד מקומות עבודה ופרויקטים...

 ברם, משהוא כבר אמר שגם את רומא לא בנו  ביום אחד – ורומא דווקא אחלה עיר.  בתור משהיא שפה ושם עוקבת אחרי הפרסומים ונוסעת די הרבה בתוך העיר נראה שאשקלון מתפתחת יפה  , היא מספקת דירות לזוגות צעירים במחירים סבירים, פה ושם צצים מרכזי קניות חדשים בבנייה ..ואפילו  תכניות לשיקום  מוקדי תעסוקה נשמעים ראלים . אז נכון שתמיד יש לאן לשאוף ונושאים רבים  זקוקים להמשך טיפול. יחד עם זאת הנגישות והתחבורה לערים מסביב נוחים ונותנים תחושה שלמרות הדגל הלבן שמתנוסס מעל חופי העיר .. אשקלון  אכן עלתה על גל גבוהה והיא בדרך הנכונה .. אנחנו נשארים בבית J .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה