מחזור 2015-2016 להתפקד!



סדרת כתבות בנושא הגיוס, מההכנות, יום הגיוס ועד ההגעה לשירות הסדיר.

והפעם:
היום הגדול הגיע, יום הגיוס! כל הצעדים על מנת לעבור אותו בשלום :-)

אז מה קורה ביום הגיוס?
ברגע שתגיע אל הבקו"ם (בעירנו אנו מוזמנים בד"כ לבסיס הגיוס בתל השומר), תצטלמו, תעשו סלפי אחרון עם אמא, תעלו תמונות מתרגשות וחוששות ותציגו את ת.ז על מנת לעבור אל הצד השני, לעלות לאוטובוס ולהתחיל את שרשרת החיול.



בשרשרת החיול תעבור את שלבי הקליטה הראשונים:

 

1. פרטיים טכניים: יבקשו ממכם פרטי חשבון בנק, יבדקו שכל הפרטים שלכם נכונים, שם, כתובת, טלפון וכו'. 

2. בוק תמונות לצה"ל: קודם כל- תצטלמו לתעודת החוגר. השתדלו לשים לב מתי מצלמים, התמונה הזו תלווה אותכם שנתיים-שלוש בצבא וגם לאחר מכן בתעודת המילואימיניקים שלכם. לאחר מכן יעשו לכם צילום שיניים, יקחו ממכם טביעות אצבעות (תמונת אצבעות ;) ) וצילום רנטגן פנורמי.

3. למען בריאותכם: תתקרבו אל חייל\חיילת מחיל הרפואה שיקחו דגימה קטנה של דם מהאצבע שלכם לצורך זיהוי בשעת חירום ובנוסף תקבל חיסונים כגון: דלקת קרום המוח, טטנוס, וללוחמים גם שפעת וצהבת. אם תהיו מעוניינים, תוכלו לתת דגימת דם למאגר מח עצם.

4. הרגע הגדול: זה הרגע, לדעתי, בו מתחילים להרגיש באמת חיילים. תקבלו לידכם את שני הפריטים שילוו אותכם באופן קבוע- החוגר והדיסקית שלכם.

5. קצין מיון: אם אתם כבר מיועדים לתפקיד מסוים- הפגישה תהיה קצרה והקצין רק יתן לכם את השיבוץ. במידה ואתם לא מיועדים, תהיה לכם שיחה עם קצין המיון. שימו לב- זה הרגע שבו תוכלו לדבר בכנות ולבקש שינוי במידה והתפקיד ממש לא מתאים או טוב לכם. לא בטוח שיתחשבו ולא בטוח שזה ישתנה- אבל תמיד עדיף לנסות. הכתבת שלכם כאן הצליחה לשנות את התפקיד שלה לאחר שיחה עם הקצין בצורה מנומסת :-).

6. שופינג !!!: סתם... אבל זה כמעט. תגיעו אל האפסנאים במקום הגיוס ויעניקו לכם את המדים לחיל המיועד (צבעים שונים), נעליים, תיק וכל הציוד הדרוש. (פספסתם מה הציוד שתקבלו? בכתבתנו הקודמת פירטנו!- לחצו כאן.)

טיפים קטנים:

-בנים, תסתפרו לפני. אתם לא באמת רוצים לפגוש את הספר הצבאי ביום הגיוס.

-מפחדים מחיסונים? גם אני. תודיעו לחייל המבצע לכם את החיסונים והוא ינסה להיות כמה שיותר עדין ומהיר, שהחרדה תעבור במהרה.

-תתחברו עם האנשים שלצידכם בשרשרת החיול, תמיד נחמד יותר לעבור התחלות חדשות ביחד.

וזהו, אתם חיילים מן המניין. בהצלחה.

בכתבה הבאה,

טירונות... מה ואיך ולמה ועד מתי?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה