תומר גלאם התפטר? נשאר יורם שפר. למה הוא לא טוב?



פוליטיקאי טוב לא יחזור על טעות פעם שנייה ועוד בפרק זמן קצר. לשמעוני, אסור למנות את מספר 2 של "אחדות בתכלית" אפילו לא לסגן. לרב יצחק ברדא אין ברירה יש לו רק מה להפסיד

 חלוקת השלל אחרי התפטרותו של ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, החלה שניה אחרי שגלאם הודיע על התפטרותו מהתפקיד. טבעי היה שאחריו יכנס לתפקיד מספר 2 ברשימה, יורם שפר, אבל, ופה האבל מאוד גדול.
אחת הסיבות להתפטרותו של גלאם הייתה, "חתירה תחת ראש העיר" לדברי מקורבים. השאלה היא האם מספר 2 של גלאם ידע או לא ידע? ברור שידע ואף סייע לו להמשיך ולחשוב שהוא אוטוטו כבר בתפקיד ראש העיר ומשחקי הסימולציות כבר החלו ובחדרים יתכן וכבר קבע גלאם מי יהיה מספר 2 שלו וישמש כממלא מקום ראש העיר במקומו? מבולבלים? לא להרבה זמן.

הרב יצחק ברדא עם בנו אליהו
נכון, הרב יצחק ברדא, קובע מה קורה בסיעה שהקים, אבל גלאם, קצת לקח עצמאות עם תמיכה של יורם שפר. אני מניח שראש העיר, איתמר שמעוני, ידע את זה אולם אין לו ממה לפטר או לגרום להתפטרותו של שפר, מתפקיד המשנה לראש העיר? תפקיד שהוא פיקטיבי לחלוטין ובא להאדיר ולתת טייטל לרודפי השררה. משרד הפנים כבר פסל בעבר תפקידים עם טייטל דומה בראשון לציון. אז באשקלון לא התלוננו על התפקיד "היוקרתי" ולא נעשה כלום. אה, הם מקבלים חניה ומשרד וכנראה גם מזכירה. למה?.
שמעוני עם  שפר, גלאם ומור
נחזור לצמד, גלאם ושפר. השניים מתואמים לחלוטין ואני לא בטוח שמישהו בציבור יודע על קיומו של אדם נוסף בסיעה ששמו, חי דהרי, למה? האיש צנוע ובשליחות הרב נטו ללא קומבינות, ללא שאיפות לכבוש את כסא ראש העיר בעודו "בחיים". שמעוני רוצה את דהרי אם יתעקשו וגם זה רק לתפקיד של סגן ראש עיר ולא יותר מזה. בחצר הרב עושים שרירים שהם רוצים את תפקיד ממלא המקום. שמעוני, שלח השבוע את ממלא מקומו העתידי, אפי מור, שנראה טבעי  ואולי כבר במועצה הקרובה יאושר לתפקיד, אל הרב ברדא, לשיחות. גם אחריהן אין שינוי בגישה של ראש העיר, רק סגן או כלום וגם זה ללא השניים הראשונים ברשימתו שלך הרב.
מה צריך הרב ברדא את תפקיד הממלא מקום או הסגן? לא צריך לא את זה ולא את זה, הרב ברדא צריך מימון למוסדותיו וזהו, לא מעניין אותו תפקיד או שם כזה או אחר. הפסקת המימון תגרום להתמוטטות המוסדות שלו ולזה הוא לא רוצה להגיע.
מבחינת ראש העיר אין שום הבדל בין גלאם לשפר, שניהם מוקצים לשבת בסמוך אליו ומצידו ששפר ימשיך לחפש מקום אחר למטמנת האשפה, שעלולה לגרום באמת לסבל אצל תושבי דרום העיר. בינתיים שפר מחפש כסא ולא איכות חיים ותמונותיו עם ראש העיר הם פיקציה בלבד.
צריך לזכור שלפני חמישה חודשים פיטוריהם של גלאם ושפר היו על סדר היום של ראש העיר בעקבות התקרית בה אמר גלאם לשמעוני "מי אתה בכלל". אז אולץ גלאם להתנצל ועשה זאת בהוראת הרב. שמעוני לא שוכח אף פעם ממי הוא צריך לחשוש ושני נציגי "אחדות בתכלית" בראש הרשימה.
ביקשנו לא פעם את תגובת הרב לאירועים בהם הוא מעורב אישית, אולם בחצירו של הרב מעדיפים תמיד שלא להגיב. גם הפעם. אדם שמחזיק רשימה ושלושה חברי מועצה במועצת העיר, אינו יכל להיות פטור מתגובה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה