אין במה להתבייש- הספר הטיפולי לילדים של יהודית לוי



יהודית לוי (28) כתבה את ספר ילדים טיפולי: "אין במה להתבייש" בקיץ האחרון ושילבה בתוכו את נושא קבלת השונה, התנדבותה כחובשת במד"א ועצם היותה מורה לחינוך מיוחד בבית הספר "מעלות" באשדוד- לתלמידים בעלי פיגור קל- בינוני.

כולנו מודעים לכך שהאוכלוסייה מורכבת מרבדים שונים ומגוונים של אנשים, בעוד לכל אחד מאיתנו יש ייחודיות, תפיסת חיים, מאפיינים ועוד... אולם לא כולנו מכירים באופן אישי וחווים אינטרקציה עם בעלי מוגבלויות ולכן, יוצא, כמעט באופן אוטומטי שבפגישה מקרית עם אדם "שונה" מאיתנו אנו לא יודעים כיצד לתקשר איתו ולרוב אפילו נמנעים.

יהודית לוי התנדבה כתשע שנים בעמותות שונות שעובדות עם ילדים בעלי מוגבלויות ובעיות רפואיות שונות, מלמדת מזה כתשע שנים בבית הספר "מעלות" בעיר אשדוד (לבעלי פיגור קל- בינוני בגילאי 6-21) ופוגשת מידי יום ילדים אשר מתמודדים עם קושי בקבלת מוגבלותם ועם הניסיון להשתלב בחברה ה'נורמטיבית'.

את ההשראה לכתיבת הספר, קיבלה מרפאל- בן של חברה טובה שנולד עם מום- שתי אצבעות בכל כף יד. כיום בן 11 וגם קיבל הקדשה בעמוד הראשון.

אחד המשפטים המשמעותיים שמופיעים בספר: "מי שגונב, מי שמרמה, מי שאינו מכבד את הוריו, מי שמצער ילד אחר- הוא זה שצריך להתבייש". את המשפט הזה ובכלל את הספר הטיפולי כולו החליטה לכתוב דווקא לאחר פגשה, במסגרת התנדבותה במד"א אשדוד במקרה בו אדם מבוגר איבד שליטה על ה'סוגרים' והתבייש במצבו הרפואי. היא שמעה חובש אחר אומר לאדם כי אין לו במה להתבייש מאחר שלא עשה דבר רע וזה מה שנתן לה את הטריגר להתחיל לכתוב.

זו הפעם הראשונה שלוי כותבת ספר ילדים, לפני כן הייתה כותבת מידי פעם שירים וכבר עכשיו מתכננת להוציא ספר נוסף.
הספר מומלץ לקריאה עבור ילדים בבתי ספר יסודיים אבל לא רק- כל אדם יכול לקרוא, לעצור רגע ולחשוב עם עצמו כמה הוא מקבל את האחר והשונה ממנו.

עלות: 50 ₪.
ניתן להשיג במייל: [email protected]  או בטלפון: 054-8143450                    

כתבה: יהודית לוי
איירה: שירה לוי

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה