מקבלים את האחר בבית המשפט



למרות התנגדותה של גרושתו התיר בית המשפט לגבר לקחת את בנותיו לנופשון של קבוצה בעלת צרכים מיוחדים שבו הוא משמש כאיש צוות."הדבר נכון לכל ילד או ילדה אשר בזכות חשיפה זו ילמדו לקבל את האחר ", כתב השופט בפסיקתו

 לאחרונה ביקש אותו גבר שבמסגרת עבודתו משמש כאיש צוות במסגרת של קבוצה בעלת צרכים מיוחדים מגרושתו, לצרף את בנותיו לאותו נופשון שאורך שלושה ימים. זאת מתוך מטרה לשמור על קשר רציף ולהדק את הקשר עם שתי בנותיו הקטינות. האישה התנגדה למהלך והאיש פנה באמצעות עורך הדין נתנאל מויאל לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד, בבקשה כי יקבל החלטה בנושא .

באמצעות עורך דינה טענה האישה כי היא חוששת מאותו נופשון עקב הבעייתיות של חשיפת בנותיה הקטנות לאותה אוכלוסייה, "המבקשת טוענת כי לדיירי ההוסטל מיוחס עבר של אשפוזים פסיכיאטריים ,..קשיים בוויסות דחפים ..הפרעות בכושר השיפוט ..הפרעות בתפקוד הרגש וכיוצ"ב"...מכאן נובע חששה הכבד של המבקשת כי שהיית הקטינות יחד עם אוכלוסייה בעלת מוגבלות נפשית מסוג זה תחשוף את הקטינות לסיכונים פיזיים ונפשיים כאחד". עוד טענה האישה כי אבי הילדות לא יכול לערוב לביטחונן במשך כל ימי הטיול ומכאן גם נובע חששה כמו כן היא טענה כי, "המשיב לא יכול לערוב כי לא תהיינה הפרעות או התפרצויות ובכלל זה התנהגות מינית /אימפולסיבית מצד החוסים".

עורך הדין מויאל הגיב לטענותיה של האם ,"מדובר בחוסים יציבים בהתנהגותם ובעלי תפקוד גובה", כתב עו"ד מויאל בתשובה לטענות האם ,"החוסים עובדים וחיים בקהילה, נוסעים בתחבורה ציבורית ומשתתפים בחוגים במתנ"ס עם כלל הציבור", כמו כן הציג מויאל מכתבים מאחת מעובדות המקום שתיארה כי הייתה נוהגת לצרף את ילדיה לאותם טיולים ללא כל בעיות.

בפסק דין מנומק ומעניין מיוחד התייחס שופט בית הדין לענייני משפחה באשדוד למקרה." טובת הקטינות דורשת קשר יציב עם ההורים כמו גם איסוף חוויות משמעותיות עימם", עוד ציין השופט

כי שני ההורים עוסקים בתחום הרווחה מה שמהווה חלק מההווי המשפחתי ולכן, "נכון וראוי לחשוף את הקטינות לאנשים אלו .

עוד ציין השופט כי, "הדבר נכון לכל ילד או ילדה אשר בזכות חשיפה זו ילמדו לקבל את האחר באופן טבעי ובלתי אמצעי , ערך אותו ראוי לקדם על מנת לבנות במדינת ישראל חבר ערכית ותומכת".

האם אשר לא קיבלה את ההחלטה, פנתה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע , אך הוא השאיר את ההחלטה על כנה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה