איך בוחרים תלת אופן ראשון?



פעוטות אוהבים תלת אופן, אופניים עם שלושה גלגלים שישמשו אותם לזמן רב יחסית ויכינו אותם לקראת המעבר לאופניים רגילות. איך תבחרו תלת אופן שיתאים לילדיכם? טיפים חשובים בכתבה

תלת אופן, אופניים עם שלושה גלגלים שמיועדים לפעוטות וקטנטנים לפני שהם מוכנים לעלות על אופניים רגילות או עם גלגלי עזר. בשנים הראשונות התלת אופן בטוח יותר מאופניים רגילות כי הוא יציב ומאפשר שליטה טובה יותר ברכיבה. מרבית הדגמים מגיעים עם מוט להסעה ושליטה של ההורה, חגורת בטיחות ואביזרים נוספים להגנה על הפעוט.

תלת אופן יתאים לתינוקות ופעוטות מגיל שנה ומעלה, לאחר שביססו את הישיבה והם יציבים. בהתחלה ידרשו ללמוד לשלוט בהיגוי ובהתקדמות שלהם על ידי דחיפת הרגליים על הרצפה כדי ליצור תנועה ולאחר שיבססו את השליטה בהנעת האופניים ניתן ללמוד אותם לשלוט בפדלים ולכוון את עצמם. כל זמן שאינם שולטים באופן מלא בניווט והיגוי האופניים מומלץ להסיע את הפעוט ולהשגיח על קצב הנסיעה באמצעות המוט המחובר לאופניים.

איך בוחרים תלת אופן?

1. התאימו אותו למידות הילד

הורים רבים יתפתו לקנות תלת אופן גדול יותר מתוך מחשבה שהוא ישמש את הפעוט ליותר שנים, אבל כאשר התלת אופן אינו מתאים במידותיו לפעוט הוא עלול לסכן אותו. שימו לב שהתינוק יכול להניח בבטחה את רגליו על הפדלים ועל הרצפה ושיש אפשרות לכוון את הכיסא לפי גובהו של הפעוט.

2. איזה אמצעי בטיחות מותקנים במוצר?

לא תמיד נדרשים לכל אמצעי הבטיחות הקיימים, החליטו בעצמכם מה חשוב לכם. יש דגמים שמגיעים עם מוט לדחיפה ע"י ההורה, יש דגמים שבהם ניתן להסיר את הפדלים או להתקין מגן לרגליים בתקופה הראשונה, כדי שהפעוט לא יחבל. דגמים אחרים יגיעו עם חגורת בטיחות וכן הלאה. מתוך היכרות עם הילדים שלכם תוכלו להבין מה נחוץ עבורם. אם הפעוט הוא נועז במיוחד, חובב אקסטרים קטן, מומלץ לחפש דגם עם חגורת בטיחות, אם מדובר בפעוט קטן יותר שעדיין לא ביסס לגמרי את ההליכה והשליטה ברגליים, חפשו עבורו דגם עם מוט כיוון וכן הלאה.

3. האם המוצר עומד בכל התקנים?

כמובן, כל צעצוע לילדים חייב לעבור אישור של מכון התקנים הישראלי או מכוני תקנים אחרים שמוכרים על ידו (למשל של מדינות אירופה). שימו לב שהמוצר בטוח לשימוש ועבר את המבדקים הדרושים. יש מגוון דגמים העשויים חומרים שונים: עץ, פלסטיק ומתכת. לכל אחד יתרונות שונים. דגמי המתכת עמידים ליותר שנים וחזקים יותר אולם יכולים להיות פחות יציבים על מדרכה ודרכי אספלט. לעומתם דגמי הפלסטיק בטיחותיים יותר ברכיבה בעיר ובדרך כלל מאיצים פחות בירידות, יחד עם זאת עלולים להתהפך יותר. בחרו את הדגם שמתאים לא רק לפעוט ולנתונים הפיזיים שלו אלא גם לתנאי השטח והאזורים העיקריים בהם הפעוט ירכב על התלת אופן.

4. האם הפעוט מוכן לתלת אופן?

תלת אופן מתאים לרוב לתינוקות ופעוטות בערך מגיל שנה- שנה וחצי. דגמים מסוימים יתאימו מגיל שנתיים- שלוש ומעלה בלבד. רוב הילדים יהנו מהתלת אופן עד גיל 5, אז אפשר לעבור לאופניים עם גלגלי עזר. לפני שאתם מתחילים לתכנן את הרכישה, בחנו האם הפעוטה או הפעוט שלכם מוכנים לתלת אופן.

כוח - לתינוקות לפני גיל שנה וחצי לא תמיד יהיה את הכוח הדרוש לדחיפת הגוף והנעת הגלגלים של האופניים. זה לא אומר שהם לא יכולים ליהנות מהרכיבה אבל יזדקקו בהתחלה לעזרת מבוגר.

גובה - זה הכרחי שרגלי הפעוטה או הפעוט יגיעו לרצפה בקלות ויהיו יציבים על הפדלים. מכיוון שברוב דגמי התלת אופן אין בלמים הם חייבים להניח את הרגל במלואה על הרצפה כדי לעצור.

שיווי משקל - שיווי משקל אינו קשור בהכרח בגיל אלא בהתפתחות פיזית אישית והיכולת משתנה פעוט לפעוט. יש תינוקות ופעוטות שיתקשו להישאר יציבים על התלת אופן תוך כדי נסיעה ולשמור על שיווי המשקל שלהם. בדרך כלל, אם הפעוט לא הולך באופן יציב ורץ. יחד עם זאת יש פעוטות שדווקא ייהנו מהישיבה ויחושו בטוחים יותר. מומלץ להתנסות בכמה דגמים שונים ולוודא שהפעוט מתחיל להתיישב ולרדת מהתלת אופן באופן יציב וכן לשבת עליו בביטחון.

 

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה