תגלית מרגשת: מגילה המוכיחה כי התנ"ך לא השתנה



הוכחה ניצחת לכך שהתנ"ך לא השתנה באלפי השנים האחרונות התאפשרה בזכות פתיחת מגילה בטכנולוגיה חדשנית. הובא מאתר הידברות/מיכל אריאלי

מגילה עתיקה אשר התגלתה לראשונה בחפירות בשנת 1970 בעין גדי, העניקה בשבועות האחרונים הוכחה ניצחת לכך שהתנ"ך לא השתנה באלפי השנים האחרונות.

ההוכחה ניתנה הודות לעובדה שהמגילה, אשר עד היום הייתה סגורה, בשל חשש מכך שפתיחתה תגרום לה להתפורר, נלקחה על ידי חוקרים שהצליחו לסרוק אותה באמצעות טכנולוגיה חדשה המתבססת על דימוי תלת ממדי של סריקת רנטגן. הודות לטכנולוגיה ייחודית זו, היה ניתן לסרוק ולהבין את מה שהיה כתוב במגילה, מבלי לפתוח אותה.

התגלית הוכרזה בכתב העת Science Advances על ידי חוקרים מקנטאקי ומירושלים. החוקרים ציינו שכאשר הם פענחו את הכתבים העתיקים שבתוך המגילה, הם נדהמו לגלות כי מופיעים שם פסוקים מוכרים מחומש ויקרא הזהים ב-100% לפסוקים המופיעים בחומשים של היום. הדבר מוכיח כי הטקסט המוכר לנו לא השתנה לפחות ב-2000 השנים האחרונות. עוד הם ציינו כי זו הפעם הראשונה בה ניתן היה לקרוא את הכתוב במגילה עתיקה מבלי לפתוח אותה.

ההצלחה הגדולה של השימוש בטכנולוגיה, צפויה לאפשר כבר בעתיד הקרוב, הצצה אל תוך מגילות עתיקות נוספות הנחשבות עתיקות מכדי לפתוח אותן, כמו למשל מגילות שניזוקו במשך השנים, מגילות מאזור ים המלח, ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה