מה עושים אחרי קורס שחיטה?



קורס שחיטה הוא אחד הקורסים המבוקשים ביותר שאפשר להציע ליהודים אמינים שמקיימים אורח חיים של אדם שומר מצוות. קורס זה מציע לאנשים שלומדים בו מקצוע לחיים, לכל גיל ולכל מצב, בכל מקום בעולם שבו חיים יהודים או כאלה שמעוניינים למכור תוצרת בשר כשרה ליהודים ולישראל

 כך שהשאלה מה לעשות לאחר הקורס מספקת תשובות כמספר הנזקקים לשירותים אלה, והם רבים מאוד גם בארץ וגם בעולם. היום, כאשר אנחנו שומעים על קיצורי דרך ופשרות שאנשים עושים בענייני בשר כשר, ולומדים לא מעט על מרמה והונאה בתחום זה, ברור למה הפכו למבוקשים דווקא שוחטים כהלכה שהוסמכו על ידי מורים שקיבלו את כל ההכשרה והתעודות שלהם מגופים מוכרים.

לימודי שחיטה כדת וכחוק

בשר אינו עניין של מה בכך, וכאשר מנסים לקצר תהליכים מקבלים נזק בריאותי והלכתי חמור שמכשיל גם את המדקדקים בכך ומאמינים שהם קונים בשר כשר. קורס שחיטה מכשיר אנשים להגיע למקומות שבהם אין שוחטים כשרים כלל, או לעבוד במקומות שבהם נחוצה הקפדה יתרה על שחיטה כשרה וכוח האדם בהם מתמעט והולך. הדאגה לדור העתיד בתחום זה מדריכה את כל מי שדואג לאספקת בשר כשר בלבד למי שמעדיף אותו. מכיוון שיש לא מעט צרכנים גם בעולם שיעדיפו בשר כשר גם כאשר אינם יהודים, משום שההקפדה על טיב ואיכות הבשר מדברת גם אליהם, זה פותח פתח נוסף לכל מי שמחפש עבודה גם במקומות רחוקים ומבטיח ביקוש מתמיד לשוחטים שהוכשרו בקורס השחיטה המוכר על ידי מורים מוכרים ומוסמכים בלבד.

מה לומדים בקורס שחיטה ולמה זה כל כך נחוץ?

כדי להבין למה הביקוש לשוחטים גדול כל כך, יש לראות את מסלול הלימודים ולהבין שבקורס השחיטה עוסקים במקצוע על כל היבטיו השונים. מקבלים ידע נרחב בקורס ניקור, לומדים לטפל בעופות ובבעלי כנף, ולומדים גם על שחיטת בהמות כל מה שנחוץ לדעת המסלול אינו מסלול תיאורטי בלבד אלא דורש גם עבודה מעשית. משום כך, בעלי בריאות תקינה בלבד שיכולים לעמוד במעמס ובמאמץ, כמו גם כאלה שיכולים לעמוד במראה של הדם, יכולים לגשת ללמוד מקצוע נדרש ומבוקש זה. כמובן שבגלל ההיבטים ההלכתיים המדוקדקים הכרוכים במקצוע זה, הלמידים והעסוקים בו חייבים גם לדעת את כל ההלכות הנוגעות לכך וגם כיצד להסביר אותן לכל מי שמתעניין בעבודתם. הרי השחיטה היהודית אינה שרירותית ויש לה סימוכין והסברים. בוגרי קורס שחיטה יכולים אם כך גם להפיץ ידע זה בארץ ובעולם, נוסף למלאכה החשובה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה