בטון מוחלק - שיטה מודרנית לא לעשירים בלבד



במהלך 2-3 עשורים אחרונים אנחנו יכולים לראות שינויים ושיפורים בתחום הריצוף. אם בעבר היינו רגילים לראות בעיקר מרצפות רגילות אשר ההבדלים ביניהן היה בגודל, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שלל סוגים של שיטות ריצוף בחומרים שונים. למשל, שיש, קרמיקה, פרקטים, דקים, וכן בטון מוחלק

 יש מי שסבור שמרבית השיטות, אשר נחשבות מודרניות ומתקדמות יותר מהשיטות הישנות, מתאימות בעיקר למבנים של אנשים עשירים, אך לא כך הדבר. אנחנו יכולים למצוא היום פרקטים מסוגים שונים גם במבנים של מי שמשתייך למעמד הביניים ואפילו מתחת לזה. נכון הדבר גם כשמדובר בשיטה של בטון מוחלק.

הרעיון של ריצוף בעזרת בטון מוחלק הוא מאוד פשוט, מדובר על משטח עשוי חלק אחד, אשר התקנתו גם מתבצעת בבת אחת ואין צורך להרכיב אותו חלק-חלק. במהלך השנים האחרונות הוא זוכה לפופולאריות רבה, הן במבנים פרטיים והן במבנים מסחריים, כגון משרדים, בתי קפה, מסעדות, חנויות ועוד.

לפני שניכנס לשאלת היתרונות של התקנת בטון מוחלק ולמה אנשים רבים בוחרים להשתמש בו, חשוב להבהיר, כאמור לא מדובר בחומר יקר שמתאים אך ורק לבתים של עשירים, למרות שאנחנו יכולים למצוא בלא מעט מהם שימוש בחומר זה, אנחנו יכולים למצוא אותו גם במבנים נוספים, הן במבני מגורים והן במשרדים וחנויות, בין היתר בזכות העובדה, שעלות ההתקנה שלו לא יקרה מדי ולאורך זמן, עלות האחזקה שלו היא נמוכה מעלות של משטחי ריצוף אחרים, שמחזיקים מעמד פחות זמן ולכן יש צורך להחליף אותם מעת לעת.

יתרונות של בטון מוחלק

היתרון הבולט הוא, שמדובר בחומר מאוד עמיד. מאחר ומדובר בבטון, חומר חזק שיכול להתמודד עם תנאים שונים (כולל תנאי מזג אוויר משתנים במידה ומחליטים להתקין אותו בשטח חיצוני), הרי שמדובר בחומר עמיד וחזק שיכול להחזיק מעמד זמן רב. מה שאומר, שאין צורך להחליף אותו.

יתרון בולט אחר הוא שמדובר בחומר שקל מאוד לנקות אותו. להבדיל, נניח מפרקט או שיש, הרי שבטון מוחלק לא דורש אחזקה בתנאים מסוימים. צריך לזכור שבטון מוחלק מתקינים כמקשה אחת, מה שאומר שאין לו חריצים ועל כן קל יותר לנקות אותו והוא מחזיק מעמד זמן רב יותר.

יתרון נוסף זה העיצוב שלו. אומנם בטון בצבע הטבעי שלו הוא אפור, אך אנחנו יכולים לבחור גוונים אחרים שלו. כך אנחנו יכולים לשלוט בעיצוב שלו ולהשפיע באופן ניכר על עיצוב החדר.  כך גם מי שאיננו עשיר, יכול לעצב את המבנה בצורה מרשימה ואיכותית.

התקנת בטון מוחלק, מתבצעת על ידי גורמים מקצועיים שמתמחים בכך. מדובר על תהליך יחסית פשוט, כשהדבר המשמעותי בתהליך הוא לקבוע את עובי יציקת הבטון שבוחרים להתקין. לרוב מדובר בעובי של 3-4 סנטימטר, מה שמוסיף לאיכות ולעמידות החומר. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה