עשרה דברים שאתם חייבים לדעת על התוכנית החדשה של המדינה חיסכון לכל ילד



אחת ההחלטות הראשונות של שר האוצר הנוכחי, משה כחלון, היתה ליצור תוכנית חיסכון לכל ילד. הרעיון הוא, במקום להסתמך על כך שההורים יחסכו כסף לילדים שלהם על דעת עצמם ובשביל שלא נגיע למצב בו ילדים יוצאים אל עצמאותם בגיל 18 או 21 ללא יכולת כלכלית, ההורים יוכלו לחסוך להם כסף דרך ביטוח לאומי

 מה שעומד מאחורי התוכנית היא שני דברים עיקריים, ראשית, הכרה בכך שיש הורים שיש להם משאבים ויכולות כלכליות אז הם דואגים לילדים שלהם בילדותם ולאחר מכן, בעוד שיש הורים שאין להם את היכולת הזאת ולכן צריך לעזור להם ולעודד אותם, וכך האי השוויון החברתי יצטמצם. שנית, לצערנו הרב, הורים רבים אינם מודעים להתנהלות כלכלית נכונה, במקום לחשוב על העתיד הם ממשכנים אותו בהווה, בהוצאות גדולות. תוכנית חיסכון לכל ילד יוצרת בלם מסוים, כך שההורים יכולים לחסוך סכום כסף מסוים בהווה, בשביל להעניק לילדים שלהם עתיד טוב יותר.

בחלק הבא נציג בקצרה, 10 נקודות שחשוב לדעת על תוכנית חיסכון לכל ילד. כך ההורים ידעו במה מדובר וכיצד לנהוג.

1.כל ילד זכאי לתוכנית חיסכון. התוכנית מתבצעת דרך ביטוח לאומי במועד תשלום קצבת הילדים החודשית.

2.ביטוח לאומי יפקיד 50 שקל בקופת גמל או תוכנית חיסכון של הבנק, על פי בחירת ההורים. לשם כך יש לבדוק איזה מסלול עדיף, וההורים צריכים להודיע לביטוח לאומי באיזה מסלול הוא בוחר. הרשימה כוללת 12 קופות גמל ו-9 בנקים איתם המדינה הגיעה להסדר. חשוב לומר, ההורים לא ישלמו דמי ניהול, המדינה משלמת עבורם.

3.כל הורה שמעוניין יוכל להוסיף לתוכנית חיסכון סכום נוסף. לא מדובר בסכום שירד מכרטיס האשראי או חשבון הבנק של ההורה, אלא מקצבת הילדים. הוא יוכל גם לבטל את הפקדת הסכום הנוסף אם ירצה בכך.

4.התוכנית אומנם מתחילה בינואר 2017, אך היא תכלול הפקדות רטרואקטיביות ממאי 2015 עד דצמבר 2016.

5.על ההורים לבחור עד סוף מאי 2017 היכן הם מעוניינים להפקיד את הכסף, במידה ולא עשו זאת, אז הוא יופקד בקופת גמל כברירת מחדל.

6.קופות הגמל יציעו להורים מסלולים שונים להשקעה, מסלולים בעלי סיכון נמוך, בינוני וגבוה. כמו כן קופות הגמל יציעו אפשרות להשקעה מותאמת להלכה היהודית ולשריעה המוסלמית.

7.בשני המסלולים, תוכנית חיסכון לכל ילד דרך קופת גמל או דרך הבנק, ניתן לשער פחות או יותר את סכום הכסף ממנו ייהנה הילד בסיום התוכנית. הדבר כמובן תלוי בסוג ההשקעה וגודל הריבית.

8.חשוב לציין שלא ניתן לשנות את ההחלטה, צריך לבחור בבנק או בקופת גמל, וזו תהיה החלטה סופית.

9.כל ילד יוכל למשוך את הכסף בגיל 18 באישור ההורים או בגיל 21 ללא צורך באישורם. מי שמחליט למשוך את הכסף בגיל 18 ייהנה מסכום של 500 שקל נוספים שביטוח לאומי יוסיף לתוכנית, מי שימשוך בגיל 21, יקבל עוד 500 שקל. לא ניתן למשוך קודם לכן אלא במקרים נדירים.

10.תוכנית חיסכון לכל ילד, אינה תלויה לחובות ההורים בביטוח לאומי, לא ניתן לקזז את החוב באמצעות התוכנית. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה