איתור נזילות מים בבית



ישראלים רבים סובלים מבעיות כמו נזילות ורטיבות הנגרמות כתוצאה מפיצוצי צנרת, תשתיות ישנות או לקויות, בעיות איטום במבנה, שורשים, הלחמות לא טובות של הצנרת וכיוצא בזה. יש לאתר את מקור הנזילה או הפיצוץ בצנרת כדי לתקן ביעילות את הבעיה ולמנוע נזקי תשתית ורכוש. ראוי לציין כי כיום יש שיטות חדשניות המאפשרות איתור נזילות מים בבית ללא צורך בקידוחים ובחפירה

 הנזילה עלולה לגרום להצפה, לנזקי רכוש כבדים ולהתפתחות רטיבות בקירות. הרטיבות בעקבות הנזילה עלולה לגרום להתפתחות עובש ופטריות, מפגע חמור ומסוכן לבריאות האדם המלווה גם בריח רע ובכתמי עובש המכערים את הקירות וגורמים לירידה בשווי הנכס.

איתור נזילות מים בבית לא תמיד כולל חפירה

בעבר נאלצו אינסטלטורים תמיד לקדוח ולחפור ברחבי הבית כדי לאתר את הבעיה והסדק בצנרת שהוביל לנזילה. במקרים מסוימים נאלצו האינסטלטורים להרים אריחי ריצוף, לפרק קרמיקה בחדרי הרחצה או במטבח, לקדוח בקירות וכו', וזאת כדי לנסות לאתר את מקור הנזילה.

כיום, יש שיטות חדשות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים לאינסטלטור לאתר את הסדק בצנרת המים או בקווי הביוב ללא חפירות ברחבי הבית. בין השאר, האינסטלטור יכול באמצעות מצלמה תרמית, לאתר בדיוק רב את הנזילה הסמויה בצנרת המים והביוב ובהתאם לכך לטפל בבעיה ביעילות רבה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שעלות שירות שרברב עם מצלמה תרמית יהיה קצת גבוהה יותר.

הטכנולוגיה בשירת האינסטלציה

כמו כן, יש לאינסטלטורים המקצועיים אמצעים טכנולוגיים נוספים לאיתור נזילות, ביניהם צילום פנים צנרת באמצעות החדרת סיב אופטי. האינסטלטור צופה בפנים הצנרת במסך ייעודי אילו המצלמה משדרת את התמונה, ותוך זמן קצר הוא מסוגל לאתר את הבעיה בצנרת. בהתאם לממצאים יטפל האינסטלטור באופן נקודתי ומדויק בנזילה.  

חשוב להבין: לא כל שרברב עובד עם ציוד מתקדם מסוג זה. לכן, לפני שאתם מזמינים אותו, יש לוודא שיש ברשותו את הציוד הדרוש.

איתור נזילות ורטיבות במערכת האיטום של הבית

בכל אופן, באמצעות מצלמה תרמית יכול האינסטלטור להציע שירותי איתור נזילות מים בבית הנובעות כתוצאה מליקויי בנייה, איטום לקוי, סדק בצנרת וכדומה. חשוב לדעת כי לעתים ניתן לראות בעין את הרטיבות על התקרה, הרצפה או הקיר, אך המקור לנזילה או לרטיבות יכול להגיע ממקום אחר מאחר והמים מחפשים דרך קלה לפרוץ. לכן, חשוב לבצע צילום תרמי כדי להימנע מחפירות מיותרות ברחבי הבית. באמצעות המצלמה התרמית ניתן לאתר ביעילות גבוהה נזילות סמויות בתשתיות האינסטלציה והמבנה, לאתר את המקום ממנו חודרים הגשמים בגלל איטום לקוי בגג, בקירות חיצוניים או במרתף וכדומה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה