דייג שלף מספריים לעבר שוטר



בעקבות תופעת דייגים הנכנסים לתחומים אסורים מול חופי אשקלון, נעצר אחד מהם ומעצרו הוארך עד יום שליש, לאחר שסירבו להענות לדרישת השוטרים לעזוב את המקוםי

 תופעת הדייגים הנכנסים לתחומי אזורים אסורים, מהווה סיכון חיים ממשי ועלולה לעלות בסופו של יום גם בחיי אדם", ציינו במשטרה לאחר שבסוף השבוע הוזעקו כוחות המשטרה, יבשתיים וימיים, לעבר דייגים שנכנסו אל תחום אסור לדייג בסמוך לחוף אשקלון הדרומי.

הדייגים סרבו לציית להנחיות והוראות השוטרים וגורמי האבטחה במקום, וכשביקש השוטר לעכב את אחד החשודים זה שלף לעברו מספריים. השוטרים השתלטו על החשוד וזה נעצר. מעצרו הוארך עד יום שלישי הקרוב.* דיווח שהתקבל ביום שבת בשעת לפנות בוקר, הביא את ניידות המשטרה אל חופה הדרומי של אשקלון בסמוך לאתר דייג "פופולארי" שהכניסה אליו אסורה בשל הסיכון הרב במקום.

קריאות השוטרים לעבר הדייגים לא זכו להתייחסות פרט לגיחוכם והצבעה על השוטרים. אחד הדייגים, תושב קלנסואה כבן 38, שאחז חכה בידיו ובמרחק של כעשרים מטרים מהשוטרים התעלם גם כן מקריאותיהם של השוטרים תוך שמסמן להם בידיו כי אינו יוצא וכל העת ממשיך בניסיונות הדיג, עד שהבין כי סירת השיטור הימי מצמצמת טווח לכיוונו, אז החל להתקדם לכיוון קו החוף לעבר השוטרים. השוטר במקום הודיע לחשוד כי הוא עצור וזה בתגובה לאחר שציין "לא עצור ולא כלום, כולה הלכתי לדוג" והחל תוקף את השוטר, עד שבשלב מסוים בעת שהשוטר מנסה להשתלט עליו, שלף החשוד מספריים ממכנסיו, אז הצליחו השוטרים להשתלט על החשוד שניסה שוב להימלט מהמקום וזה נכבל ונעצר. בעת הובלתו לניידת טען החשוד בפני השוטרים כי אכן זיהה כי מדובר במשטרה אך ראה כי אף אחד מהאנשים שהיו שם לא התקרב לעברם, לכן החליט גם הוא להתעלם בציפייה כי השוטרים יתייאשו ויעזבו את המקום. עוד טען החשוד ורטן "למה רק אני" תוך שמועבר על ידי השוטרים לחקירה במשטרה.

בסיום חקירתו נכלא החשוד בהמשך מעצרו הוארך בבית המשפט עד יום שלישי הקרוב לטובת מיצוי החקירה. *במשטרה הדגישו וציינו בעקבות המקרה כי הכניסה לאזור זה אסורה וטומנת בחובה סכנה ממשית גבוהה, הן בשל מאפייני החוף באזור זה והן בשל המאפיינים הביטחוניים ברצועת החוף הדרומית. לא אחת התרענו על כך, אך לצערנו אנו נאלצים לפעול שוב ושוב כנגד דייגים המגלים חוסר אחריות ומסכנים לא אחת את חייהם במקום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה