הסרת משקפיים בלייזר – סוגי המכשירים הקיימים בשוק



החל משנות התשעים החלו יותר ויותר אנשים לעבור טיפולי הסרת משקפיים בלייזר. טיפולים אלו הפכו פופולאריים, הן בזכות השיפור הניכר באופי הטיפול, הגידול ברמת הידע שיש לרופאי עיניים בנושא זה, והן בזכות השיפור שחל במהלך הזמן במכשירי הלייזר בהם משתמשים

 במאמר זה, אנחנו נסקור את המכשירים השונים בהם נהוג להשתמש במהלך הטיפול, אך לפני כן נסביר בקצרה מדוע יותר ויותר אנשים מבקשים לעבור טיפול הסרת משקפיים בלייזר, במיוחד כשמדובר על אנשים בגיל מבוגר.

טיפול הסרת משקפיים נועד לאפשר לאנשים לתקן את ליקוי הראיה שלהם, כך שהם יוכלו לראות בעיניים שלהם, כאילו שיש להם משקפיים. הרעיון הוא, שהמכשיר משפר את מצב עדשות העיניים ומביא אותן למספר דומה לאלה שיש למשקפיים אותן הם הרכיבו. כך הם נפטרים מהצורך להרכיב משקפיים במהלך היום. מדובר בטיפול מאוד פשוט, שלוקח זמן קצר מאוד, ולא דורש תקופת החלמה ארוכה. לכן גברים ונשים רבים מבקשים לעבור אותו.

כאמור, ישנם מספר סוגים של מכשירים להסרת משקפיים בלייזר. יש לציין שבמהלך השנים יוצרו דורות חדשים של מכשירים אשר משמשים את ציבור הרופאים והמטופלים. בכל פעם אנחנו יכולים למצוא דור חדש של מכשירים. בתי חולים מובילים, נוהגים כמובן להשתמש במספר מכשירים בהתאם לצורך. דוגמא לכך אפשר למצוא באסותא אופטיק, בית חולים מוביל בתחום של הסרת משקפיים בלייזר, אשר מבצע טיפולים רבים בנושא.

דוגמאות למכשירים להסרת משקפיים בלייזר

המכשיר הבסיסי הוא מכשיר לאסיק (LASIK) מדובר במכשיר שמבצע חיתוך של השכבה העליונה של קרנית העין וכניסה אל הרקמות הפנימיות שלה. להבדיל משיטות אחרות אשר מטפלות אך ורק בקרנית העין, בשכבה העליונה שלה.

מכשיר מתקדם יותר זה ז-לאסיק (Z-LASIK), שיטה לתיקון ראייה ללא מגע סכין. כל הטיפול מתבצע באמצעות לייזר, ומדובר באחד הטיפולים הפופולאריים ביותר בתחום. טיפול זה הוא ללא כאב, ניתן לראות אחריו באופן מושלם ללא משקפיים ואפילו טוב יותר. הרעיון הוא, במקום להשתמש בשיטת לאסיק, במהלכה סכין חתכה את השכבה העליונה של רקמת הקרנית לפני שהלייזר נכנס לפעולה, הרי שכאן הלייזר מבצע הכל, הוא יוצר כמין חלון קטן דרכו ניתן לבצע את הטיפול כולו.

שיטת טיפול נוספת היא טראנס פרק (TRANS PRK), שיטה אשר במסגרת מבצעים תיקון של הראיה דרך החלק החיצוני של הקרנית, זאת ללא שום חיתוך או תהליך כירורגי אחר. במהלך הניתוח אין שימוש כלל במכשירים ניתוחיים מלבד מכשיר לייזר. בכך מפחיתים באופן דרסטי את היכולת לסבול מזיהומים במהלך הניתוח.

חשוב לציין, יש מספר טכניקות לטיפול בעזרת TRANS PRK, כל טכניקה טובה למטרה אחרת כמובן. הרופא מחליט לפני הניתוח באיזו טכניקה לנקוט, זאת על פי אבחון הבעיה.

מלבד טיפולים אלו, ישנם גם טיפולים להשתלת עדשה תוך עינית, טיפול לתיקון פזילה, וכן השתלה טבעות לקרנית למי שמתמודד עם קרניות ארגולריות ואחרות.

חשוב לומר, כל טיפול אשר מתבצע אצל רופא עיניים במסגרת הסרת משקפיים בלייזר, צריך להתבצע בהתאם לסוג הבעיה עמה מתמודד המטופל, על פי האבחון אשר נעשה לו לפני תחילת הטיפול.

באסותא אופטיק תוכלו למצוא מגוון רחב של רופאי עיניים אשר מתמחים בטיפולי הסרת משקפיים בלייזר. ניתן לפנות אל המרכז לקביעת תור, לצורך אבחון ולאחר מכן לצורך ביצוע הטיפול עצמו. טיפול הסרת משקפיים באסותא אופטיק הוא מאוד פשוט ונוח, יכול להתבצע ברמות ובצורות שונות, כאמור. את כל המידע ניתן לקבל באתר או אצל צוות המרכז בסניפיו השונים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה