900 ימים לכניסתו של אברה מנגיסטו לרצועת עזה



כמעט 3 שנים שמשפחתו אינה יודעת דבר על גורל בנם. חוסר הודאות נמשך מבלי לקבל זיז של תקווה

אברה היה בן חמש כשעלה לארץ עם אביו איילין, אמו אגרנש ושבעת אחיו. המשפחה הגיעה לשכונת העתיקות באשקלון, ובארץ נולדו עוד שניים. אחיו של אברה, מסרשאו, חלה, מצב שהשפיע על היחסים בין ההורים שהתגרשו בסופו של דבר. מסרשאו נפטר, ואברה חווה את מותו ואת גרושי הוריו באופן קשה ביותר. 

אברה הגיע לגבול עזה, בספטמבר 2014, ובשעה 16:00 קפץ מעל הגדר, והתיישב בין דייגים עזתים על החוף, את תיקו השאיר מאחור, בו תעודת זהות. לאחר מכן סיפרו החיילים שהוקפצו למקום בשל התמונות המוזרות במצלמות האבטחה, כי חשבו שמדובר בנתין אפריקאי.

שבועיים לאחר מכן, כשח"כ פנינה תמנו שטה התערבה, הגיע מפקד אוגדת עזה לפגוש את המשפחה. מאז "טיפל" בתיק יאיר לוטן, הממונה על הנעדרים והשבויים במשרד ראש הממשלה.

בשנה האחרונה קם מטה פעולה אשר יצא למאבקים לבדוק את מצבו  של מנגיסטו. בין היתר, פעילי מטה המאבק לשחרור מנגיסטו מגיעים באופן קבוע לאירועים בהם נוכחים שרים וחברי כנסת היושבים במטה לביטחון וביניהם, נפתלי בנט, גלעד ארדן , אביגדור ליברמן ועוד. "יש בחור שלא יודעים מה מצבו הבריאותי, אף אחד לא ידוע מה קורה איתו, אין פיסת מידע למשפחה ואף אחד לא יודע אם הוא יחזור חי או לא חי או האם יחזור בכלל, אף אחד לא נותן תשובות" קראו הפעילים בהפגנה האחרונה שהתקיימה למען שחרורו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה