האם כדאי לכם לשקול הסבת מקצוע?



על מנת שתחליטו האם כדאי לכם לשקול הסבת מקצוע אתם צריכים לשאול את עצמכם עד כמה אתם מאושרים לקום לעבודה, האם יש לכם משמעות בחיים ומה הפוטנציאל אליו תוכלו להגיע בקריירה הנוכחית. עדיין מתלבטים? הנה התשובות שיעזרו

 בסוף שנת 2014 פרסמו אנשי מקצוע מובילים במשרד החינוך מסמך שמטרתו לפרט על תכניות מואצות להסבת אקדמאים להוראה. המסמך הוא תולדה של מחקר שבוצע שנה קודם, לפיו קיים מחסור של מעל 10,500 אלף מורים במערכת החינוך בישראל. המסמך הדליק נורה אדומה אצל בכירי המשרד והתוצאה הייתה זינוק של עשרות אחוזים בכמות האנשים שנרשמו למסלולי ההסבה להוראה.

במקביל, עוד ועוד אנשים ברחבי הארץ החלו להבין את היתרונות של הסבת מקצוע. בין אם מדובר על הסבת אקדמאים להוראה, לסיעוד, לעבודה סוציאלית או לכל מקצוע אחר, מדובר על דרך מצוינת לרענן את השגרה ולהתחיל קריירה חדשה בכל גיל. אבל האם זה באמת מתאים לכולם?

אופציה ראשונה: אתם לא שמחים לקום לעבודה 

הדרך הטובה ביותר לדעת האם כדאי לכם לשקול הסבת מקצוע היא לבדוק עד כמה אתם שמחים לקום לעבודה בבוקר. אמנם אף אחד לא באמת אוהב לעבוד וכולנו מעדיפים לרבוץ על החוף באיזה אי קאריבי, אבל אין סיבה שתסבלו.

תחושת האושר במקום העבודה היא בין המנבאים הטובים ביותר לתפוקה שלכם. כתוצאה מכך, גם מעסיקים מבינים עד כמה חשוב שתרגישו מרוצים ולכן הם יבצעו את ההתאמות הנדרשות. במידה וזה לא עוזר ותחושת האושר לא משתפרת, עדיף שתקדימו תרופה למכה ותעשו הסבה לפני שיפטרו אתכם.

אופציה שנייה: חוסר משמעות בחיים 

בניגוד למקרים שבהם אתם לא שמחים לקום לעבודה אבל מרוצים בשאר האספקטים של החיים האישיים, כאן מדובר על תחושה גורפת של חוסר משמעות. התחושה תלווה אתכם בהתנהלות מול בני הזוג, המשפחה והילדים ותגרום לכם עוגמת נפש רבה בטווח הקצר והארוך.

תחושה של חוסר משמעות בחיים מאפיינת גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. היא נפוצה בקרב אנשים שלא מרוצים במקום העבודה שלהם, ואמורה להעיד יותר מכל דבר אחר על הצורך בעבודה. בנוסף, זו תחושה סובייקטיבית שרק אתם מרגישים ולכן כדאי להישאר ערניים לאיתותים של הגוף.

אופציה שלישית: מיציתם את הקריירה הנוכחית 

כדאי לעצור מדי פעם ולשאול עוד לאן אפשר להתקדם בקריירה הנוכחית. אם אתם מרגישים תחושה של מיצוי ומסתכלים ימינה ושמאלה בלי לראות אופק, סביר להניח שהגיע הזמן שלכם להמשיך הלאה. אל תפחדו מהצעד הזה וזכרו שתמיד תוכלו לנצל את הניסיון שכבר צברתם כדי להשיג יתרון גם אחרי שתבצעו הסבה.

הדבר החשוב הוא להישאר עם רגליים על הקרקע ולזכור את היתרונות והחסרונות של מקומות עבודה שונים. בצעו הסבה למקצוע מאתגר שמעניין אתכם ולא תתחרטו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה