מתי נוציא ויזה לארה"ב בקלות?



לאחר כניסתו לתפקיד חתם דונלד טראמפ, הנשיא החדש של ארצות הברית, על צו חדש האוסר על כניסת אזרחים מ-7 מדינות איסלמיות לשטחיה של המדינה. מדובר בצו חדש שכמותו לא נחקק קודם לכן בארצות הברית, צו האוסר באופן זמני על כניסת אזרחים וגם פליטים המגיעים מ-7 מדינות איסלמיות שונות ברחבי העולם. הדבר הוביל למניעת כניסתם של למעלה מ-100,000 איש שהמתינו בכניסה לשערי ארה"ב, ובמקביל גם להקפאה של 60,000 בקשות לוויזות על ידי משרד החוץ האמריקאי. בתחילת פברואר, שבוע בלבד לאחר החלטתו של טראמפ על האיסור החמור, בוטל הצו על ידי השופט הפדרלי ג'יימס רוברט, שטען שמדובר בהחלטה שאיננה חוקית

 מה המשמעות של צו בהקפאה?

פסיקתו החדשה של השופט קבעה כי כל מי שמחזיק בידו ויזה לארצות הברית שעודנה בתוקף, יוכל להיכנס אליה ללא קשר למקום הולדתו. במקביל, לכל מחזיקי הויזה תינתן האפשרות להיכנס למדינה ללא בעיה, דבר שייאכף על ידי משמר הגבולות שבשדות התעופה. הבית הלבן, לאור הפסיקה החדשה, טען כי מדובר בפסיקה שערורייתית שמבטלת צו שנועד להגן על אזרחי ארצות הברית.

ומה לגבי ישראלים?

מה קורה עם ישראלים שנולדו במדינות איסלמיות, ישראלים המעוניינים לבקר בארצות הברית? הוצאת ויזה לארה"ב עבור אותם ישראלים תהיה אפשרית, בדומה לכל אזרחי המדינות האחרות. כל זאת, כמובן, בתנאי שהפסיקה הקיימת לא תוחלף באחרת ושלא יפורסם צו חדש המגביל את כניסתם של תושבי מדינות איסלמיות, לרבות ישראלים בעלי דרכונים זרים. הדבר רלוונטי גם למדינות כמו אירן, לוב, סוריה, תימן וגם עירק. ישראלים בעלי דרכונים מאותן המדינות אשר נמנים עם אלה שאינם מזהים את עצמם כאזרחי המדינות המוסלמיות, יוכלו לקבל את הוויזה ללא כל בעיה (אף על פי שברשותם אזרחות זרה).

איך יראה העתיד?

הצו החדש וכך גם הפסיקה של בית המשפט לגביו יצרו לא מעט בלבול וחששות בקרב ישראלים רבים ובקרב אחרים מרחבי העולם כולו. היוצאים לארצות הברית נכון להיום, המחזיקים ברשותם דרכון ישראלי בלבד, נדרשים לעמוד בתנאים מחמירים לצורך קבלת הוויזה. הפסיקות והצווים הצצים לעיתים, כדוגמת הצו החדש של דונלד טראמפ, שנכון להיום במצב של הקפאה, הופכים את הבקשה לוויזה לבעייתית עוד יותר. מתי נוציא ויזה לארה"ב בקלות? זוהי אכן שאלת השאלות שכולנו מקווים שתינתן לה תשובה בקרוב, בעזרת קביעות המקלות על מבקשי הוויזה וגם על הישראלים הרבים המעוניינים לבקר בארצות הברית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה