ביטוח משכנתא – לשם מה אנחנו צריכים ביטוח כזה?



אחד הרגעים המשמעותיים בחיים שלנו, בוודאי מהרגע בו אנחנו מתחתנים ומקימים משפחה, זה הרגע בו אנחנו לוקחים משכנתא מהבנק בשביל לרכוש נכס משלנו. בשלב זה אנחנו בעצם מעניקים לעצמנו כמין גב כלכלי, לא משנה מה יקרה, יש לנו קורת גג מעל ראשנו, אנחנו לא נמצא את עצמנו ברחוב, וגם אם מצבנו הכלכלי ישתנה לרעה, יש לנו נכס אותו נוכל לממש

 אך הדרך לרכישת דירה בכלל ונטילת משכנתא בפרט, היא לא קצרה כידוע, מדובר בדרך ארוכה, הן מבחינה מעשית (כל מי שחי בישראל בשנים האחרונות יודע כמה קשה לקבל משכנתא), והן מבחינה פרוצדוראלית. הרי הבנקים שמעניקים לנו משכנתא, לא ממהרים לחתום על המסמכים ולתת לנו את הכסף. הבנקים בישראל נחשבים שמרניים בהיבט זה, והם לא מעוניינים ליפול אל תוך מצבים של מתן משכנתאות לגורמים שלא יכולים לעמוד בהם.

ביטוח משכנתא, זו אחת הדרכים שבוחרים הבנקים בשביל להגן על עצמם ועל ההשקעה שלהם. כמו שאנחנו מגנים על הרכוש שלנו באמצעות תוכניות ביטוח שונות, כך גם הבנקים מבקשים להשתמש בתוכנית ביטוח משכנתא, על מנת להגן על הכסף שלהם, צריך לזכור מדובר בהלוואה, כסף שאנחנו אמורים להחזיר לבנק, ואם לא יהיה לנו אותו, הבנק צריך שתהיה לו ערובה מסוימת שהוא יוכל לקבל אותו בחזרה.

לפני שנסביר מה זה ביטוח משכנתא, חשוב לציין שאנחנו יכולים לקבל את הביטוח דרך הבנק ואנחנו יכולים לרכוש ביטוח זה דרך חברות ביטוח, בתנאי שהבנק מסכים לתנאים ושהבנק הוא המוטב בתוכנית הביטוח שאנחנו רוכשים

מה זה ביטוח משכנתא ולמה בכלל צריך אותו

ביטוח משכנתא הוא תוכנית שכוללת ביטוח חיים וביטוח מבנה. ביטוח חיים מיועד למצב שבו הלווה איננו עוד בחיים ואין מי שיחזיר במקומו את ההלוואה. במובן מסוים, ביטוח זה בא לעזרת בן או בת הזוג של הלווה, שכן יתכן מצב שלא תהיה לו אפשרות להחזיר את המשכנתא בעצמו ואז בעזרת ביטוח חיים של הלווה, הבנק יקבל את ההחזרה הכספי על ההלוואה שהוא נתן, וכך הצד השני של הלווה יישאר עם הבית וקורת גג מעל ראשו.

ביטוח מבנה מתייחס לכל מה שקשור למבנה עצמו, מדובר על מצבים כמו רעידות אדמה, שריפות, פיצוצים בצנרת ועוד. כלומר, כל מה שעלול לגרום נזק למבנה. הסיבה שהבנק מבקש מאיתנו לעשות ביטוח מבנה הוא, כך הבנק לא ימצא את עצמו במצב בו, המבנה הוא חסר ערך מבחינה כלכלית, ואם הלווה לא יכול להחזיר את ההלוואה והבנק יצטרך לקחת ממנו את המבנה, הוא יוכל למכור אותו.

כמו כן , הבנק יודע, שאם ייגרם נזק למבנה, בני הזוג יצטרכו לשפץ אותו ואז הם לא יוכלו להחזיר את המשכנתא. ביטוח מבנה אמור למנוע מצב שכזה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה