הקיץ כבר כאן, חופי הים מלאים במתרחצים ואיתם הגיעו גם המדוזות, בינתיים בלהקות קטנות, אבל אחדים כבר אותו במהלך החג בחופי אשקלון

מזג האוויר הנוח וימי החופש הביאו אל החופים לא מעט רוחצים, אבל חלקם כבר פגשו בלא מעט מדוזות שהחלו להגיע לחופי ישראל. 

הבוקר ואתמול נרשמו דיווחים מחיפה בצפון ועד אשקלון בדרום על הגעת מדוזות באתר המדוזות הישראלי שמפעילים חוקרי אוניברסיטת חיפה. החופים שבהם הכניסה לים לוותה בצריבות היו באשקלון, מעגן מיכאל וג'סר א-זרקא, הרצליה, בת ים, ראשון לציון וחוף נתניה דרום.

שגם באשקלון כבר נצפו ונראו כמה מדוזות. 

"המדוזות נמצאות איתנו כל הזמן ובעיקר המין הנפוץ ביותר, החוטית הנודדת, אבל במחזור חייהן הן מתרבות בתקופה הזו", מסביר ד"ר דרור אנג'ל מהמכון ללימודי ים באוניברסיטת חיפה.

"המדוזות לא הקדימו את זמנן השנה, הן בדרך כלל מופיעות כבר במאי, אבל השנה היו טפטופים ורק כעת יש התגברות", מוסיף ד"ר אנג'ל.

לדבריו, אין גם צפי להתפוגגות המדוזות מחופי ישראל: "האגדה האורבנית מדברת על כך שהן מגיעות ב-9 במאי, אבל זו רק אגדה. בחודש יולי כמעט תמיד יש מדוזות ורק לקראת אוגוסט-ספטמבר הן מתפוגגות. זה מאוד תלוי בשנה ולא ניתן לחזות מתי הים יתרוקן מהן".

"לפני שלוש שנים גם כן היה נחיל חורף ממושך ולאחריו נחיל קיץ יחסית קצר", מוסיפה ד"ר לובינבסקי. "מה יהיה הפעם? אנחנו בטח לא יודעים להגיד, אבל נחיל הקיץ המשמעותי עדיין לא הגיע". 

צילום: עדי פולק, ג'ורג' גינסברג, YNET

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה