משקים למכירה - לא רק עניין חקלאי



בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, לא מעט אנשים שמחזיקים משק חקלאי במושבים שונים אשר מציעים אותם למכירה במחירים שונים. מדובר לרוב על אנשים שאינם מעוניינים עוד להחזיק במשק חקלאי מפאת גילם או מפאת חוסר היתכנות כלכלית אמיתית, וכן יש זוגות אשר השלימו עם העובדה שילדיהם לא יטפלו במשק יותר ועל כן, אין טעם שהם ימשיכו להחזיק בו

 הרעיון של משקים למכירה הוא יחסית דבר חדש, בעבר לא היינו רגילים לראות את זה, ולו מהסיבה הפשוטה שילדים כן היו ממשיכים את דרכי הוריהם וכן ההורים עצמם לא היו ממהרים לעזוב את המשק. היום זה כבר שונה, במצב החקלאות בישראל, יותר ויותר זוגות מוכנים לוותר על המשק מצד אחד ולמכור אותו לגורמים אחרים שמוכנים להחזיק בו.

כעת עולה השאלה, אם אנחנו לא מעוניינים להחזיק במשק ואנחנו מעוניינים להציע אותו למכירה, מי יסכים לרכוש אותו? הרי סביר להניח שמרבית האנשים נמצאים בעמדה כמו שלנו, הם יודעים מה המצב של החקלאות בארץ, גם הם מתמודדים עם סיטואציה לפיה הילדים שלהם, לא יסכימו להחליף אותם במשק, אז מדוע שהם יסכימו לרכוש את המשק? כפי שנוכל לראות בחלק הבא של המאמר, יש לא מעט גורמים שדווקא ישמחו לרכוש משק חדש, ואנחנו נוכל להרוויח מכך לא מעט.

מי מוכן לרכוש משק חקלאי ומדוע?

אפשר לחלק את האנשים שמחפשות משקים למכירה ל-3 קבוצות העיקריות. קבוצה ראשונה, צעירים או מבוגרים, שנמאס להם מחיי העיר ורוצים לעבור ולהתגורר במושב עם משק משלהם. חלקם חלמו על כך ומאז ומתמיד, אחרים החלו לחלום על כך שלב מסוים בחייהם והגיעו למסקנה שכעת הגיע הזמן להגשים את החלון הזה.

קבוצה שנייה, צעירים ומבוגרים אשר רוצים לחיות בעיר אך יש להם אפשרות כלכלית להחזיק משק משלהם לסופישבוע או לחגים. זה אומנם יומרני ודורש לא מעט כסף, אך אם יש את האפשרות הזאת, אין סיבה שלא ינסו לממש אותה. במקרים מסוימים הם ירכוש את המשק וישכירו אותו לגורמים אחרים במטרה להרוויח עליו, גם אם הם אינם יושבים במקום כל הזמן.

קבוצה שלישית הם חקלאים בני המקום, שמעוניינים להרחיב את המשק שלהם. אנחנו מכירים את זה לא רק מישראל, גם במדינות אחרות בעולם זה קורה. בעל חווה מחליט שהוא רוצה להתרחב, הוא רוכש את החווה שלצידו. זה גם מגדיל את שטח המשק שלו וגם מקטין ברמה ניכרת את התחרות מולו. הסיכוי של מתמודדים אחרים לעמוד מולו הם נמוכים.

חשוב לומר, שבשלושת המקרים אנחנו יכולים למצוא דרכים כיצד למכור את המשק בצורה נכונה מבלי להפסיד כסף ומבלי לבזבז זמן יקר. לכן חשוב שנעשה זאת בצורה נכונה עם אנשים שמבינים עניין לצידנו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה