כתב אישום נגד תושב אשקלון על סחיטה באיומים



פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בסוף השבוע האחרון כתב אישום כנגד רמי עזרן, אסיר בשירות בתי הסוהר, וכנגד מכלוף חיים דהן, תושב אשקלון, בעבירות רבות של סחיטה באיומים וזאת במסגרת עסק למתן הלוואות בריבית במסגרת "השוק האפור" אותו ניהלו הנאשמים

על פי עובדות כתב האישום, אשר הוגש באמצעות עו"ד חן עסיס לביא, עולה כי רמי עזרן, המרצה עונש של 15 שנות מאסר בכלא, עמד בראש העסק באופן שההחלטות התקבלו על ידו ובאישורו, הוא חילק הוראות והנחיות למכלוף דהן ולאנשים נוספים שפעלו מטעם הנאשמים, וקיבל דיווח שוטף מהם על ההלוואות השונות, היקף חובות הלווים ותשלומי ההחזרים על ידם.

 כתב האישום מתאר מקרים רבים בהם לוו אנשים כסף מהנאשמים, תוך התחייבות להחזר ההלוואה בתוספת ריבית של בין 12-15% לחודש עד להחזרת הקרן.

במקרים בהם לא עמדו הלווים בתנאי התשלום של החזרי ההלוואות והריבית, עזרן היה מתקשר אליהם מהכלא בעצמו או באמצעות שיחות ועידה טלפוניות שהיו מבצעים עבורו מכלוף דהן, מעיין אשתו או אחרים.

גביית הכספים מהלווים נעשתה ע"י הנאשמים ואחרים שפעלו מטעמם, תוך הפעלת לחץ על הלווים שכלל, בין היתר, שיחות טלפון רבות אליהם ואל בני משפחתם וחבריהם וביקורים בבתיהם ובמקומות אחרים בהם הם נוהגים לשהות. בחלק מהמקרים בהם איחרו הלווים בתשלום החזרי ההלוואה והריבית, סחטו אותם הנאשמים באיומים כדי להניעם לשלם את החוב, איימו עליהם בעל פה ובהתנהגות, איימו על בני משפחותיהם והטילו עליהם אימה, בין השאר בהתבסס על המוניטין של רמי עזרן כאסיר.

 בסופו של דבר, בכל המקרים, בשל חששם מהנאשמים, שילמו הלווים לנאשמים כספים אף מעבר למה שנדרשו.

 עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה