תושב אשקלון מעורב בפרשת חיסולו של סוכן משטרתי



הותר לפרסום: במאמץ נחוש השלימה משטרת ישראל את חקירת רצח רומן אנטון, שאירע בשטח הפתוח סמוך לכביש 411, לפני כחודש ימים

 בחקירת הרצח נאספו ראיות וגובשה תשתית ראייתית לכאורה נגד החשודים הבאים: עמוס לביא, בן 26 מרחובות מראשי ארגון הפשיעה, רומן אגרונוב, בן 30 מאופקים ודוד פלוס בן 36 מאשקלון בגין מעורבותם ברצח.

אנטון, פעיל בארגון הפשיעה המקורב לראשיו, אותר וגוייס על ידי משטרת ישראל כסוכן (מס"ח- מקור סוכן חשאי) והופעל במשך תקופה מסויימת בקרב הרובד המשפיע בתוך ארגון הפשיעה וכחלק מובנה ממנו. הפעלת העבריין כסוכן בליבת ארגון הפשיעה הובילה לחשיפה וסיכול של שורת התארגנויות פליליות לצורך פגיעה באחרים. רבים חבים את חייהם לפעולתו של הסוכן. על כלל תוצרי הפעלת הסוכן, החומרים והראיות שנאספו תוך כדי פעולתו לפני הרצח, הוציא בימ"ש השלום בראשל"צ צו איסור פרסום לצורך המשך חקירתם.

תחת המגבלות נוכל לומר, כי בכל פעם שהארגון תכנן פעילות, שהו באזור בסיסי היציאה של הארגון, כוחות משטרה שנועדו לנסות ולסכל את המהלכים המתוכננים. כך היה גם ביום הרצח. ממצאי החקירה, עד כה, שללו כל אינדיקציה אפשרית לפיה הרצח בוצע על רקע היות הקורבן סוכן. הפיקוח המודיעיני על הארגון (שנועד כאמור למטרות אחרות) סייע גם לפענוח מהיר של רצח פנימי זה בתוך הארגון והבשלת כתבי אישום מבוססים נגד המעורבים. שוב הוכח, כי הפעלת עבריינים מרכזיים כסוכנים, תחת ניהול סיכונים מבוקר, מביאה לתוצאות סיכוליות משמעותיות של הפשיעה. עם זאת, כמו בכל אירוע חריג, (ומיד עם סיום החקירה והסרת המניעה המשפטית לכך) בתיאום בין המחוז למטה אח"מ יקויים תחקיר מעמיק, כדי לבחון האם ישנם לקחים מהפעלת סוכן מורכבת זאת, על כל שלביה. כנהוג, הלקחים יוצגו לספ"כ הארצי בראשות המפכ"ל. בימ"ש השלום בראשל"צ הוציא צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים בנוגע לאירועים בהם היה הסוכן מעורב עובר להירצחו או אירועים בהם מסר הודעות כנגד אחרים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה