פיצוץ אירע בצוללי הדרום מאחורי מסעדת סקובר במרינה



בגב המסעדה יש מועדון צלילה ובו מאוכסנים בלוני אויר לצוללנים. בשבוע בשבוע שעבר ניצל בנס אחד העובדים במקום, כאשר היה קרוב למיכל שהתפוצץ. צפו בסרטון ברגע הפיצוץ

במהלך השבוע שעבר, כנראה ביום שני, התפוצץ מיכל אויר בגב מסעדת "סקובר" במרינה באשקלון. הבעלים של המסעדה מחזיק מאחור מועדון צלילה "צוללי הדרום" ובו נמצאים בלוני האויר המשמשים את הצוללנים שבאים למקום.

המיכלים לא מאוכסנים במקום מיוחד והם מונחים על דרך הגישה למסעדה. אחד העובדים נראה בסרטון כשהוא יוצא מהמקום וחוזר אליו כעבור כדקה תוך שהוא מתקרב למיכלים ואז אירע הפיצוץ שיכול בשקט להסתיים באסון.

פנינו לאדם שמבין בנושא ושמע על המקרה שאומר לנו "ככל הנראה, המיכל, שהיה בתהליך דיחוס, לא עמד בלחץ כתוצאה מסדק שהיה ככל הנראה בתחתית המיכל. מכלי הצלילה חייבים בתעודת בדיקה שנתית. כל מועדון צלילה או מי שדוחס מיכלים, מחוייב לבדוק את המסמך המעיד על בדיקת המיכל. כמו כן רישיון לצלילה בר תוקף לביטוח צוללן של מי שביקש למלא את המיכל". 

פיצוץ המיכל עורר הדים רבים בפורומים  העוסקים בצלילה, עד כדי כך שהנושא הגיע להתאחדות הצלילה הארצית שמקום מושבה במכון וינגייט, שהוציאה הנחיות חדשות ונהלי בדיקה חדשים למיכלי האויר.

תגובת אבי שלם, מבעלי המקום: אנחנו מחוייבים לבדיקת מיכלים ולכל מיכל יש תעודה המעידה שהוא תקין. כנראה שהבדיקה שעשו לא הייתה טובה. בחור אחד נפצע בצורה קלה כשנחתך מתחת למרפק. דיווחנו על המקרה לרשות הצלילה. 

פנינו למשטרת ישראל לבדוק נהלים בנוגע לאיכסון מכלי אויר ולפציעה של הבחור שעובד שם, אולם עדיין לא התקבלה תגובתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה