הפסדתם ימי עבודה בעקבות הלחימה האחרונה בדרום? אושרו התקנות לפיצויי עסקים ועובדים



התקנות שקודמו בלחץ הוועדה יעניקו פיצוי לעצמאיים ולמעסיקים עבור הוצאות שכר עובדים שנעדרו בשל סגירת מקום העבודה ולהורים שנעדרו מעבודתם בשל סגירת מוסדות חינוך, דבוראים ועובדי ענף התיירות שנפגעו ממושכות יוכלו לבחור להשוות את מחזורם השנה למחזור אשתקד. לדרישת הוועדה נקבע כי התקנות יישארו בתוקף מספר חודשים נוספים מעבר לסוף השנה, על מנת לבחון את המשך נחיצותן

דוברות הכנסת

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ב') את התקנות המעגנות פיצויים לעסקים ולעובדים באזור עוטף עזה והדרום לעניין תקופות הלחימה וגל טרור ההצתות ב-8 החודשים האחרונים, זאת בהתאם למתווה שגיבשה הוועדה ואומץ ע"י רשות מיסים. גם היום הכניסה הוועדה מספר שיפורים לטובת תושבי הדרום, בין היתר לדרישת יו"ר הוועדה נקבע שכר יומי גבוה יותר משהציע רשות המיסים, לפיו יחושב גובה ההחזר. את מתווה הפיצויים הציע שר האוצר, משה כחלון, והוא גובש ברשות המסים בתיאום עם נציגי המגזר העסקי.

המתווה מציע מסלולי פיצויים בגין נזקים עקיפים שנגרמו לעסקים ביישובי הדרום ועוטף עזה (כפי שמפורטים בתקנות):

  • מסלול מחזורים לענף הדבורים - לתקופה מיום 1.5.18 ועד 28.2.19.  
  • מסלול מחזורים לענף התיירות הכפרית - לתקופה מיום 1.5.18 ועד 30.4.19. 
  • מסלול שכר לענפי המסחר, התעשייה, השירותים, החקלאות, התיירות והדבורים – לתקופה מיום 1.5.18 עד 28.2.19.  

עקב הצורך לתת מענה מהיר לעסקים שנפגעו, נקבע מנגנון פשוט וישים לפיצויים כמפורט:

  1. בענף התיירות והדבורים  - הפיצויים לענפים אלו יינתן במסלול מחזורים. הניזוק יוכל להגיש תביעה לקבלת החזר בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני בהשוואה למחזור העסקי בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת תינתן אפשרות לניזוק לבחור לתבוע פיצויים במסלול שכר, חלף מסלול מחזורים.  
  2. כל הענפים - שכר בגין היעדרות מעבודה בשל הוראות פיקוד העורף בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה: המסלול מפצה מעסיקים ועצמאים בגין הוצאות השכר בעבור הימים בהם עובדים נעדרו ממקום עבודתם בשל הוראה של פיקוד העורף על סגירת מוסדות חינוך ברשות מקומית או בשל הוראה על סגירת מקום עבודה. המסלול מבחין בין תקופת היעדרות של עד 10 ימים במהלך התקופה המזכה (החל ב-1.5.18 ועד 28.2.19), בגינה יינתנו פיצויים "במסלול מהיר" בסך של 370 ₪ ליום לבין היעדרות של יותר מ-10 ימים, בגינה יינתנו פיצויים בהתאם לנוסחה שנקבעה בתקנות, בדומה למבצעים קודמים.  

לאחר פרסום התקנות ברשומות, תפרסם הרשות הוראת ביצוע וטפסים להגשת התביעות. נציין כי ניתן יהיה להגיש את התביעות עד תום 4 חודשים מיום פרסום התקנות ברשומות.

הרשות גם תערוך כנסי הסברה שיסייעו לתובעים להגיש תביעות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה