מהשעה 14:00 נכנסו לתוקף שורה של הגבלות



אילו אירועים יוכלו בכל זאת להתקיים עד מחר? עד מתי ההנחיות החדשות בתוקף ואילו מקומות עובדים ללא הגבלה?
הכתבהה של ענבר טויזר מערוץ 12

דוברות העירייה

השרים החליטו על שורת צעדים מחמירים כדי לנסות לבלום את התפשטות הקורונה והכנסת אישרה לממשלה לקבוע תקנות חדשות שייכנסו לתוקף מיידית - ללא צורך באישורה. היום (שלישי) רוב ההגבלות החדשות כבר נכנסו לתוקף, אך רבים נותרו מבולבלים. N12 עושה סדר בעזרת עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי של משרד הבריאות שמספק תשובות לחלק מהשאלות הפתוחות.

מה יהיה סגור ומה ימשיך להיות פתוח;
* סגירה של חדרי כושר ובריכות שחייה ציבוריות.

* סגירה של מופעי תרבות.

* מלונות ותיירות: לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון. פעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור.

* בתי תפילה: עד 19 איש.

*  התכנסויות והתקהלויות אחרות: עד 20 משתתפים, במרחק של 2 מטר בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.

- פעילות ספורט מאורגנת תתאפשר רק ללא קהל. (אין שינוי מהמצב הקיים)

- בנוגע לצמצום הנסיעה באוטובוסים, שרי התחבורה והבריאות סיכמו שהם ימשיכו לפעול עם מזגנים בניגוד לדרישה המוקדמת וביממה הקרובה יגבשו מתווה על מספר הנוסעים המותר.

- בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער: תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד׳. הממשלה מסמיכה את מנכ״ל משרד הבריאות לקבל החלטה בעניין פעילויות חינוכיות לגילאי ה׳ ומעלה בהתייעצות עם השר להשכלה גבוהה.

- עבודת משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות: לפחות 30% עבודה מהבית, על פי כללים שיקבע נציב שירות המדינה.

- משרד התרבות והספורט מבהיר כי ההגבלות החדשות אינן נוגעות למוזיאונים, שימשיכו בשלב זה לפעול כרגיל, בהתאם לכללי "התו הסגול".

איזו הנחיה תיכנס לתוקף רק מחר?

בעקבות סיכום בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון, הצו שמורה על סגירת אולמות אירועים ייכנס לתוקפו רק מחר בבוקר. המשמעות: מי שמתחתן הערב (שלישי) עוד יכול לקיים אירוע באולם (עד 50 איש).

עד מתי ההגבלות בתוקף?

חלק מההגבלות עדיין לא נכנסו לתוקף ואלו שכבר נכנסו, פועלות מתוקף צו ההתקהלויות שנגזר מכוח פקודת בריאות העם של שר הבריאות. תוקפן יפוג בסוף חודש יולי, אלא שהוא כבר חודש בעבר וקיימת אפשרות שיחודש מיד בסוף החודש.

הבריכות הציבוריות נסגרות - מה לגבי הבריכות במלונות?

הבריכות במלונות הוחרגו ואותן מותר להפעיל ולהשתמש בהן.

האם יש שינויים בפעילות הרכבת?

כרגע אין הנחיות לגבי רכבת ישראל והיא ממשיכה לפעול כרגיל.

האם אפשר להתחתן במסעדה עד 30 איש?

התשובה היא לא. אמנם מותר למסעדה לארח בשטחה 30 סועדים אך לא במתכונת של אירוע שבו יש מכנה משותף לכלל המשתתפים, מה שעשוי לגרום להתקהלויות ולהפרת הריחוק החברתי.

מה עם עבודה במגזר הציבורי ובמקומות חיוניים? האם צריך לצמצם גם?

ההחלטה שהתקבלה לגבי עובדים במגזר הציבורי היא שלפחות 30 אחוז מהמועסקים צריכים לעבוד מהבית. לגבי המגזר הפרטי לא התקבלה החלטה, אבל משרד הבריאות מעודד לצמצם עד כמה שניתן הגעה למשרד ולהימנע ככל האפשר מהתקהלויות מכל סוג שהוא".

מה ההנחיות על הפארקים ציבוריים, חופי הים וגני המשחקים?

גני המשחקים סגורים ואסור להגיע אליהם. לגבי פארקים ציבוריים וחופי ים, כרגע אין שינוי בהנחיות, מלבד הנושא של הימנעות מהתקהלויות. אם הגעתם אל חוף הים, חפשו פינה שאינה צפופה.

האם מותר לעשות אימוני כושר במקומות קטנים (סטודיו קטן, פילאטיס, יוגה)?

כן, בכפוף למגבלת ההתקהלויות והכללים לשהייה במקום סגור (שמירת מרחק וכו').

מדוע הגבלת ההתקהלות נקבעה דווקא ל-20 ולא למספר אחר?

אין לכך תשובה מתמטית. הרעיון הוא צמצום התקהלויות במטרה לשטח את עקומת התחלואה. ככל ששיעורי החולים החדשים גבוהים יותר, כך ההקפדה על פיזור התקהלות תהיה הדוקה יותר והרף העליון למספר נוכחים במקום מסוים יירד.

מה לגבי הקניונים? מדוע עליהם אין הגבלות?

הקניונים פועלים כרגיל. המהלך שנעשה הוא מהלך מדורג ולכן חלק מהמקומות נשארים פתוחים בעוד שאחרים סגורים. יש היתכנות שאם ההידרדרות תימשך יינקטו בצעדים נוספים.

מה גובה הקנס שנקבע על אי עטיית מסכה?

חברי הכנסת אישרו להגדיל את הקנס על הפרת ההנחייה לסכום של 500 שקלים.

מה קובע החוק החדש שמאפשר לממשלה לעקוף את הכנסת בקביעת הגבלות?

הצעת החוק שאושרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית במליאה קובעת כי כל צו שתאשר הממשלה יחול מיידית - אך יצטרך לקבל בתוך שבוע את אישור הכנסת. החוק מאפשר את המנגנון המדובר רק לתקופה של חודש - עד ל-6 באוגוסט.

בתוספת לחוק נמצאים הסדרים הקובעים בין היתר הגבלות שונות על תנועה, הבילוי והפנאי וכללי התנהגות במרחב הציבורי וכן חובות החלות על מפעיל של עסק או מקום הפתוח לציבור, הגבלות תפילה במבנה, שירותי משלוחים, אחריות מעסיק, הגבלות תחבורה ציבורית, הגבלות על פעילות המסחר לרבות קניונים, שווקים, אטרקציות תיירותיות, מכוני כושר, ספריות, גן חיות, מוזיאונים, בריכות שחייה, רכבל, אולמות וגני אירועים וכן מקומות ואירועי תרבות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה