איזה ביטוח רכב בטוח יתאים לך?



נהגים רבים לא לוקחים בחשבון שהיום ביטוחי רכב יכולים להיות מותאמים אישית, וניתן לשחק עם המרכיבים של הפוליסה. לא כל ביטוחי הרכב זהים, אז מה צריך לבדוק כדי לעשות השוואה נכונה בין ביטוחי רכב שונים?

Shutterstock

מרבית האנשים לא ממש חושבים פעמיים לפני שהם מחדשים את ביטוח הרכב שברשותם. למרות שהדבר מובן ואנושי מדובר בטעות כיוון שיש שוני בין סוגים שונים של פוליסות ביטוח רכב, ואפילו באותה קטגוריה ביטוחית חשוב מאד לעשות בביטוח רכב השוואת מחירים ופוליסות כדי לגלות מה היא הפוליסה המתאימה בדיוק עבורכם. כדי להבין איך עושים זאת נכון ועל מה צריך להסתכל בבחירת ביטוח רכב צריך להתחיל ולבחון את סוגי הרכב השונים, ואז נמשיך להבדלים להם יש לשים לב.

מה הם סוגי ביטוח הרכב השונים?

יש שלושה סוגי ביטוח רכב: ביטוח חובה, ביטח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח חובה הוא היחיד מבין שלושת הביטוחים שחובה לרכוש על פי חוק. ביטוח זה מכסה נזקי גוף שנגרמים בעת תאונה, אך לא נזקי רכוש. נזקי רכוש מכוסים על ידי שני סוגי הביטוחים האחרים. ביטוח צד ג' מכסה רק נזק שנגרם לרכוש של מישהו אחר בתאונה, אבל לא מכסה נזקים שנגרמו למכונית של המבוטח בעצמו. וביטוח מקיף לרכב פרטי מכסה גם ביטוח צד ג' וגם נזקים שנגרמו לרכב המבוטח.

לעתים, בעלי רכבים ישנים או זולים מאד בוחרים שלא לרכוש ביטוח מקיף. כיוון שגם רכב ישן וזול עלול לגרום נזק רב. במקרים אלו רצוי לרכוש לכל הפחות ביטוח צד ג' נפרד שיכסה נזקים כאלו. במרבית המקרים, המבוטחים בוחרים לרכוש ביטוח מקיף כדי לכסות נזקים שיגרמו גם לרכב שלהם – לא רק במקרי תאונה אלא גם לאותם מקרים בהם הרכב נפגע או נגנב מסיבות אחרות.

איך בוחרים את ביטוח הרכב שמתאים בדיוק עבורכם?

בחוזים של ביטוח רכב, הפוליסות, ישנן הגדרות מינימאליות שכל חברת ביטוח רכב חייבת לכלול, אך זה לא אומר שאין הבדלים בין חברות הביטוח השונות. ההבדלים באים לידי ביטוי במחירים, הטבות ותנאים שבהם קיימים הבדלים משמעותיים בין חברות הביטוח השונות.

כדי לבחור בביטוח רכב מקיף שמתאים בדיוק עבורכם, עליכם לדעת אילו דברים יכולים להשפיע על המחיר ועל מה צריך להסתכל. ראשית, חשוב להבין כי יש הבדלים בין מבוטח אחד לשני. אין סיבה שנהג צעיר שזה עתה הוציא רישיון נהיגה ונמצא בסיכון גבוה בהרבה לבצע תאונת דרכים ישלם את אותו הסכום כמו אדם שנוהג ברכב הנוסף במשפחה, בוגר עם ניסיון רב בנהיגה וללא עבר של תביעות או הרשעות תעבורתיות. כאשר פונים לחברת הביטוח יש לתת כמה שיותר פרטים רלוונטיים: גיל, מין, היסטוריית תביעות קודמות, האם מדובר ברכב שנוסע קבוע או רק לעתים רחוקות, האם מדובר ברכב שני, מי רשאי לנהוג ברכב? מי הנהגים הקבועים ומי המזדמנים? גם אם מדובר בנהג צעיר וחסר ניסיון, דבר המחייב פוליסת ביטוח יקרה יחסית, קיימות תוכניות שונות המאפשרות להוסיף נהג משני במחיר זול יותר עם הגבלות מסוימות כמו נהיגה מוגבלת בימי השבוע, נהיגה מוגבלת לתקופה מסוימת וכדומה.

על מה חשוב להסתכל לפני שרוכשים ביטוח מקיף

השוואת ביטוח מקיף אינה מסתיימת עם השוואת מחירי ביטוח. חשוב גם לבדוק את תנאי הפוליסה עצמה. הדברים בהם חשוב במיוחד להתמקד:

  • גובה ההשתתפות העצמית – ככל שההשתתפות העצמית גבוהה יותר, מחירי הביטוח נמוכים יותר, ככלל. המחיר: במקרה בו נאלץ להפעיל את הפוליסה נשלם יותר.
  • הסדרי רכב חליפי – מתי, ובאילו תנאים, מקבלים רכב חלופי? איזה רכב? איך הוא מגיע אלינו ולאן יש להחזירו? האם רכב חלופי מותנה בתיקון במוסך הסדר?
  • האם אתם משלמים עמלה לסוכן ביטוח? – פנייה לחברה ישירה תחתוך לכם אוטומטית בהוצאות עמלה לסוכן הביטוח ולרב גם תבטיח טיפול מהיר וקל יותר במקרה ביטוח.
  • מוסכי הסדר – חברות הביטוח עובדות עם מוסכי הסדר, האם המוסכים מוסדרים ומורשים לטיפול בסוג הרכב המבוטח? איזה חלפים נקבל? האם אפשר לבחור מוסך מוכר שאתם סומכים עליו? האם, במקרה ובו בחרתם מוסך מוכר, תקבלו פיצוי מלא או פיצוי בהתאם לקביעת חברת הביטוח?
  • שמאים – מה פרוצדורת העבודה מול שמאים? האם ניתן לבחור שמאי חיצוני? האם הפעלת השמאי נעשית ישירות על ידי חברת הביטוח או באמצעות פנייה אישית וקבלת פיצוי?
  • גובה הכיסוי המשפטי – במידה ונתבעתם על ידי צד ג' – מה גובה הכיסוי המשפטי שתקבלו?
  • כיסוי לרעידות אדמה – האם גם הוא נכלל בפוליסת הביטוח?
  • מערכות מיגון והתראה – האם ניתן לקבל הנחה על גובה הביטוח על קיום מערכות בטיחות והתראה מתקדמות ברכב?

 

לסיכום, כדי לקבל ביטוח המתאים בדיוק עבורכם חשוב להבין מה ההבדלים בין סוגי הביטוח השונים ולהחליט מה נכון עבורכם לרכוש, החלטה שצריך לבצע לפני כל חידוש ביטוח רכב. תוכלו לחסוך כסף רב בביצוע השוואת מחירים אונליין וביצוע סקר שוק כדי להבין מה החברות השונות מציעות והיכן ניתן לחסוך. בהצלחה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה