הרב יאשיהו יוסף פינטו על מגפת הקורונה



לתלמידיו האהובים והחביבים. הנה רבים וטובים, שואלים ודורשים בימים אלו, בדבר המגפה הקשה ולא מובנת, שמשתוללת בימים אלו בעולם

יח״צ

האם לנסוע לענייני עסקים לאזורים מסוימים או לא, ואיך להינצל ולהישמר מכל הפגעים הרעים המתרגשים ובאים לעולם.

הנה הראיה שלנו באופן כללי, על כל הנעשה בעולם הוא שמימי דור ההפלגה, שרצו לבנות מגדל ולהגיע לשמים ולערוך שם מלחמה עם הקב״ה ח״ו, ועד אותו העת, כל העולם היה שפה אחת ודבור אחד. ומאותו זמן, הקב״ה פרק את השפה אחת והדבור היחיד בעולם, וחילק את העולם לשבעים שפות, ועליהם שבעים מלאכים, אשר הם ממונים על שבעים אומות העולם.

והנה לכל אומה יש מלאך בשמים, אחראי על אותה אומה לטוב ולרע. וכך, כאשר המלאכים בניהם רבים, נהיית מלחמה בארץ, בין שני אותם עמים. ולכן אנו אומרים כל יום בתפילה, עושה שלום במרומיו. כי אם בין המלאכים יש שלום, אז גם בארץ יש שלום.

והנה כאשר שומעים על אומה מסוימת שיש בה צרה ומצוקה, הדבר מסמן על צרה ומצוקה בשמים, אצל המלאך הממונה על אותה אומה. ועד אשר האומה תוריד מעל עצמה קטרוג, והשר הממונה עליה יהיה בשלום בשמים, רק אז השקט והשלום והנחת והבריאות יהיו באותו מקום.

ועלינו עם ישראל, עם הנבחר מכל העמים, ההנהגה איתנו מעל המזל. לא כשאר אומות העולם, ואין מה לקשור את עצמנו למה שקורה עם כלל העולם.

אנו העם הנבחר, אך מי שחושש ורוצה לחזק את עצמו בחיזוק רוחני, וצריך לנסוע לאזורים אלו, יקפיד ללמוד את המב׳ מסעות, הלמוד הקבוע שב״שובה ישראל״ לומדים ביום חמישי, שהוא סגולה בדוקה ומקובלת מדורי דורות, לשעת המגפה. ודורות רבים בזמנים קשים, כאשר היו מגפות קשות, נשענו וניצלו בכח המב׳ מסעות.

ונוסיף ונחזק את הסגולה המקובלת מרבנן של כל ישראל, משה רבנו ע״ה, לומר בשעת מגפה את ״פיטום הקטורת״ ויקפיד לומר את ״פיטום הקטורת״ ביום ולא בלילה, כי ידועים דברי ״כף החיים״ (סימן רלו)
לא לומר ״פיטום הקטורת״ בלילה, משום שיש פחד אצל החיצונים.

וחובה עלינו לחדד ולהוסיף את דברי המהרי״ט צהלון זצוק״ל בשם רבנו האר״י הקדוש זצוק״ל, שבכל פעם אחרי שאומרים ״פיטום הקטורת״ יאמר שבע פעמים, ״ואני אשיר עוזיך, וארנן לבוקר חסדך״ שבע פעמים, ובכח דברים קדושים אלו, ובכח הדבקות בהקב״ה, לא יפחדו ולא יראו.
כל הבהלה הזו תחלוף מן העולם כלא הייתה, ולא תפגע בעם ישראל.

ונזכה כולנו בקרוב ממש לישועה ולהצלחה ולגאולה שלמה.

הדורש בשלומכם כל הימים,
יאשיהו יוסף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה